Skip to main content

Ik ben al mijn mail kwijt die in de webmail in de archiefmap stond, ik weet niet zeker of ik ze per ongeluk verwijderd heb of dat er iets anders aan de hand is

@PF Baas 

Er kunnen meerdere oorzaken zijn. Het probleem kan bij de KPN liggen (software fout ? ……….. ).  Het zal niet de eerste keer dat dat vermoeden de kop opsteekt dat er iets bij de KPN fout ging. Misschien heeft iemand toegang tot jouw account zonder jouw toestemming (hacker ??) en vervolgens leeggehaald ? Of dat je per ongeluk zelf alles gewist hebt ? Of je had de limiet van 15 GB overschreden ?

Verander direct al jouw wachtwoorden van de KPN en kies dan ook sterke wachtwoorden.

Om dit soort problemen te voorkomen gebruik ik een emailprogramma met een POP account en een IMAP account. Bij dat POP account heb ik ook ingesteld dat die een kopie van de email op de (KPN) emailserver laat staan. Op die manier heb ik altijd een kopie van mijn email op mijn laptop staan.


Zit er nog wat in je prullebak?


  • Hacker is het niet (zie verder niets vreemd)
  • 15GB is het volgens mij ook niet
  • Prullenbak is leeg (heb ik zelf geleegd) Maar het zou dus kunnen dat ik de boel per ongeluk verwijderd heb, maar kan ik daar op een 1 of andere manier achter komen?

 Maar het zou dus kunnen dat ik de boel per ongeluk verwijderd heb, maar kan ik daar op een 1 of andere manier achter komen?

Hallo @PF Baas , niet meer, weg is weg, helaas.

Belangrijke mail bewaar ik altijd op een eigen systeem en niet in de webmail (the cloud).

Erg belangrijke mail die bewaard moet blijven, print ik zelfs uit.

 


Welkom op het forum @PF Baas. Ik kan niets beloven, maar als je jouw forumprofiel zou willen invullen, dan kan ik kijken of ik wat kan achterhalen. Zet het mailadres waar het omgaat in het veld ‘persoonlijke opmerking'. Reageer hier even weer als je dit gedaan hebt :)


@Erik_ 

Gedaan alvast bedankt voor de hulp/moeite


Ik heb hier naar gekeken, @PF Baas. Wat ik zie is dat er in de afgelopen maand een aantal keer een poging tot inloggen is gedaan op de webmail met een verkeerd wachtwoord. Van die inlogpogingen zie ik dat die vanaf je eigen verbinding zijn gedaan. Dus dan ga ik ervan uit dat jij dat zelf was, en dan een foutje maakte bij het inloggen.

Maar ik zie ook, uit begin maart, een aantal inlogpogingen vanuit een mailprogramma met een verkeerd wachtwoord. En die zijn vanaf een andere verbinding gedaan. Heb jij ook een mailprogramma ingesteld staan op een mobiel apparaat?

Zo ja, controleer of het wachtwoord dat daar ingesteld staat klopt. En als dit klopt, of je misschien in dat mailprogramma regels hebt ingesteld die (onbedoeld) de archiefmap hebben kunnen leegmaken.

Als je geen mailprogramma hebt ingesteld, dan raad ik je aan om je wachtwoorden te gaan wijzigen. Want dan wijst dit erop dat iemand anders probeert toegang te krijgen tot jouw mailaccount. En dit is dan begin maart niet gelukt, maar later dan misschien wel. En dan kan het zijn dat zij de archiefmap hebben leeggehaald.  


Erik,

 

bedankt voor de moeite en het checken. Voor zover ik weet heb ik geen email programma gekoppeld dus ik heb inmiddels mijn wachtwoord aangepast