Hi Alex,
Hier een opsomming van mijn probleem. Ik ben overgestapt van Windows Livemail (WLM) naar Thunderbird (TB). Om alle mail over te zetten, heb ik mappen vanuit WLM gearchiveerd mbv MailStoreHome (MSH). Importeren en exporteren leek vlekkeloos te gaan tot ik erachter kwam dat:
. niet alle mappen waren gekopieerd (ook niet in persoonlijk archief MSH)
. in bepaalde mappen niet alle mails waren gekopieerd (soms helemaal geen).
Wat verder opviel: mappen waren niet in goede volgorde gearchiveerd (waardoor moeilijk was te zien of mails/mappen wellicht op andere plek terecht waren gekomen); mapnamen waren soms verbasterd bv MassiniManagement werd Mass467). Kortom, een onvolledig/ onbetrouwbaar archief. Alles nogmaals geprobeerd met zelfde resultaat.
Status:
.WLM inactief met ongeldig wachtwoord maar staat wél lokaal.
.TB mail wordt via IMAP opgehaald van kpn server.
Suggestie van IT vriend: alle WLM mails terugzetten naar mailserver KPN; niet meer vanaf POP3 (voorheen) maar IMAP; TB instrueren via IMAP mail op te halen van kpn server.
Een andere suggestie was om de export functie van WLM te gebruiken waarbij mail naar eml.formaat wordt omgezet. Ik snap eerlijk gezegd niet helemaal hoe dat dan werkt. Daarbij zouden alle 15000 mails apart worden opgeslagen (?). De importexporttool/ad-on krijg ik ook niet gedownload.
Wat raad je me aan?