Skip to main content

Hoi allemaal,

Ik heb al sinds jaar en dag een emailadres van @hetnet.nl. Die gebruik ik ook al sinds het bestaat met Mail van Windows. Sinds een maand, lukt het me niet meer om mail te verzenden vanuit dit programma. Op m'n telefoon en op de website lukt het wel gewoon om mail te versturen, maar in Mail kan ik alleen maar ontvangen. Ik heb naar de instellingen gekeken en hier is niks veranderd en nog steeds correct, zoals het beschreven wordt te moeten zijn.

 

Ik krijg nu altijd een foutmelding “Omdat dit bericht niet kan worden verzonden, is het opgenomen in de map Concepten. Voordat u het opnieuw probeert, kunt u controleren of u het juiste adres hebt opgegeven en of de bijlagen niet te groot zijn.”

 

Iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn?

Hallo @BartdeVries 

 

Je moet ook een vinkje zetten bij SSL vereisen voor uitgaande e-mail.

 


Zo zou het moeten werken:

 


@BartdeVries 

Is er geen optie aanwezig om TLS te gebruiken ? Welke encryptie heb je gekozen op jouw telefoon ?


Dit is wat mn telefoon heeft


@BartdeVries 

Je gebruikt IMAP in Mail. Dan kun je ook het volgende proberen. Verwijder het account, zet de computer voor ca. 10 of 20 minuten uit en dan weer aan. En maak het account weer aan. Probleem opgelost ?


Maar het probleem draait puur om m'n uitgaande mail en dat is smtp. Het enige verschil dat me opvalt is de versleuteling en de poort. Ik zal dat even proberen aan te passen en kijken of dat wel werkt.


Je hoeft alleen dat vinkje maar aan te zetten, SSL is ook prima.

Als het dan nog niet werkt zou je poort 465 kunnen proberen.

 

Instellingen IMAP (Aanbevolen)

Inkomende server: imap.kpnmail.nl SSL aanvinken en poort 993 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen
Uitgaande server: smtp.kpnmail.nl TLS (of SSL voor oudere apparaten) aanvinken en poort 587 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen


Maar het probleem draait puur om m'n uitgaande mail en dat is smtp. Het enige verschil dat me opvalt is de versleuteling en de poort. Ik zal dat even proberen aan te passen en kijken of dat wel werkt.

Het belangrijkste punt van mijn vorige antwoord is dat je IMAP voor de inkomende mail gebruikt. Ongeacht of nu wel of niet SMTP gebruikt. Zou je POP i.p.v. IMAP gebruiken dan had mijn suggestie ervoor gezorgd dat je al jouw (opgeslagen) emails zou verliezen.


Hetgeen wat uiteindelijk ervoor zorgde dat het weer werkte was de poort aanpassen naar 465. Ik vind het toch raar dat de oude poort opeens niet meer werkte en dat ik dan deze moest kiezen...


Met SSL aangevinkt gebruik je normaal ook poort 465, alleen bij de KPN instelingen pagina staat dat dit 587 zou moeten zijn, die poort is normaal alleen voor (Start)TLS.

Waarom het het bij de een wel werkt en bij een ander niet met SSL op poort 587 zou ik niet weten, dat zou aan het mailprogramma of aan het OS kunnen liggen.