Skip to main content

Goedemorgen,

 

De vraag over het beheren van @planet.nl emailadressen heb ik al vaker voorbij zien komen, echter wordt steeds verwezen naar het gebruik via login-pagina van KPN waar ik vastloop. Inmiddels wel KPN-id aangemaakt met mijn @planet.nl adres, en zelfs met een nog ouder @wxs.nl hoofdadres, echter kom ik dan niet verder omdat dit KPN-id verder niet gekoppeld is aan mijn @planet of @wxs-gegevens. Hoe kan ik dit voor elkaar krijgen zodat ik weer ‘normaal’ beheer kan voeren?

 

M.vr.gr.

Lex Haak

Ben je gewoon KPN klant, of heb je email-only van KPN en zit je voor internet bij een andere provider?


Kpn-abo staat geregistreerd op naam van mijn vrouw. Ik heb zelf email only en domeinregistratie.


Hoi Lex, welkom op het forum!  Je bent al een aardig eind op weg. Je hebt aan één KPN ID voldoende, daaraan kun je meerdere abonnementen koppelen. Als jij het klantnummer weet van je e-mail only abonnement, en dit is een particulier abonnement, dan kun je deze vervolgens koppelen aan het KPN ID. En dat kan dan een van de twee zijn die je nu zelf hebt aangemaakt, of degene die je vrouw gebruikt voor het KPN abonnement. 

 

Dit koppelen doe je, als je ingelogd bent op het KPN ID, als volgt:

  • klik bovenaan op Producten
  • Kies voor ‘Product toevoegen’
  • Kies voor ‘Thuis’
  • Klik in de tekst op ‘Klik dan hier’
  • Er opent dan een aantal aanvullende velden, vul die in om het abonnement te koppelen.

 

Mocht het niet lukken, laat het dan even weten hier. Vul dan ook even je forumprofiel in, met daarbij je planet mailadres in het veld ‘persoonlijke opmerking’. Dan help ik je verder.


Hi Eric_,

 

Bedankt, product kunnen koppelen, so far so good. Alleen m'n domein wilde niet lukken (klantnummer slechts 9 cijfers) maar dat heeft vast te maken omdat het een cloud-dienst is?


Mooi, dat scheelt dan weer :slight_smile:  Domein kan inderdaad niet, clouddiensten vallen namelijk onder zakelijk, dus die kun je niet koppelen aan een consumenten KPN ID. Wel kun je daarvoor een zakelijke MijnKPN aanmaken.


Ik ga verder hobbyen, bedankt voor alle info. 

Fijne jaarwisseling! 


Graag gedaan, en jij ook een fijne jaarwisseling :slight_smile: