Skip to main content

Bij openen mail op PC en IPAD krijg ik msg Authentication Failed  msg 0x800CCC92.

Instructie om het op te lossen : check POP3 instellingen.  Als ik dat probeer moet ik steeds wachtwoord invullen en dat wordt niet geaccepteerd. Waar staan die POP3 instellingen waar je SSL moet aanvinken en poortnummer opgeven.? Bij aanpassen/wijzigen mail-account via configuratiescherm kom ik niet verder.

Kan ook niet inloggen op KPN WebMail  .  Heb passwoord gewijzigd , maar dat werkt ook niet.

Suggesties / oplossingen zeer welkom.

Hallo @vanderVecht wat voor (fout)melding krijg je als je via de webmail wilt inloggen?

 


@vanderVecht 

Heb je wel de "authenticatie” opties aangevinkt en ingevuld bij elk account in jouw emailprogramma ? Dat moet je altijd doen als je via het netwerk van een andere provider contact wil leggen met het netwerk van de KPN. Dit geldt zowel voor hier in Nederland als in het buitenland.


Hallo @vanderVecht 

 

Zolang je niet kan inloggen via webmail heeft het weinig zin om allerlei instellingen op je PC en iPad te veranderen.

Wat @JanD al vraagt, welke melding krijg je bij inloggen op webmail?

 

En welk paswoord heb je gewijzigd?

Toch niet van je MijnKPN ID want die heeft niets te maken met je email paswoord.

Het email paswoord kan je wijzigen via: email.kpn.com

Daar log je dan eerst in met je KPN ID en bijbehorend wachtwoord en vervolgens kan je het wachtwoord van je email account wijzigen (daar vallen dan ook de onderliggen aliassen/extra e-mailadressen onder).

 

 


Dank voor reacties.

Foutmelding bij KPN Webmail : gebruiker/wachtwoord niet bekend.

Authenticate opties waren al aangevinkt.

Heb wachtwoord gewijzigd via instructies zoals vermeldt door  GeSP. Dat werkte wel.

Bij eerdere pogingen om wachtwoord te wijzigen werd er een bevestigingsmail gestuurd met een link waarop geklikt moest worden. Dat ging dus niet omdat ik geen mail kon ontvangen… 

De optie via email.kpn.com werkte uiteindelijk wel , met wat uitproberen en omwegen. 

Mail op PC en IPAD werkt weer , hartelijk dank voor jullie meedenken! 


P.S. De ellende is veroorzaakt door KPN. 

Woensdagochtend om 08.01 uur stuurt KPN een e-mail dat mijn wachtwoord voor de veiligheid is reset.

Als ik woensdag later op de ochtend probeer in te loggen is mijn wachtwoord dus al gewijzigd .

Hoe kan ik die e-mail van 08.01 uur dan lezen?  Ben de ochtend , zonder resultaat, bezig geweest om uit te zoeken wat er aan de hand was. Dankzij dit forum kon ik de bewuste e-mail van 08.01 uur pas lezen.


Waarom stuurt KPN eerste een mail dat het wachtwoord gereset is , zonder de klant vooraf te informeren?

KPN mail gebruiker kon door die reset zijn mail niet lezen (dus ook de mail betreffende de reset) en had geen toegang tot KPN Webmail  en andere KPN resources. (ook vanwege de reset van het wachtwoord) 

Met het wijzigen van de POP3 instellingen kwam ik steeds op een KPN site of instructie waarvoor het wachtwoord nodig was. (Misschien ben ik daar de fout ingegaan)

Het forum bracht redding, dus na de oplossing (nieuw wachtwoord kiezen via email.kpn.com ) kon ik de betreffende mail pas lezen. 

Geef de klant vooraf een waarschuwing per telefoon of SMS dat zijn wachtwoord gewijzigd gaat worden.

Nu ben ik 3 uur bezig geweest om uit te zoeken wat er aan de hand was .

*edit: verplaatst naar je eigen topic


Hoi @vanderVecht, welkom op ons forum!
Allerereerst bedankt voor het helpen! Ik zal je feedback intern ook doorgeven.
Excuses voor het ongemak!

 

*edit: verplaatst naar je eigen topic