Skip to main content

Wekelijks worden de e-mails in de prullenbak automatisch verwijderd. Hoe kan ik die frequentie aanpassen

Hallo @Zwaann welk mail;programma gebruik je?

Als je de KPN webmail bedoelt, daar wordt niets automatisch weggegooid.

 


Ten eerste is een prullenbak geen bewaar plek. Wil je sommige mails bewaren maak daar dan mappen voor!

Dat wekelijks verwijderen doet inderdaad je mail programma. Outlook, Thunderbird, andere…

In webmail gaat het niet automatisch. Webmail wordt aan je mailprogramma synchroon gehouden. Dus als je programma mails verwijderd zal dat in webmail ook zo zijn.

Ik gebruik alleen webmail en als ik niet oplet staan ze jaren in de prullenbak. 


Ik gebruik alleen webmail en als ik niet oplet staan ze jaren in de prullenbak. 

Hallo @PeterG je kunt de prullenbak op dusdanige wijze opruimen door af en toe bij de prullenbak te klikken op ‘oude berichten archiveren’.

Dan worden alle mails, ouder dan 90 dagen gearchiveerd.

 


Dank je @JanD . Maar dat is wel heel raar. 

Thuis gaat de inhoud van de prullenbak ook niet naar de berging. Maar weg naar de afval verwerker.

In het archief heb je juist mails die je wilt bewaren. In de prullenbak heb je ze weg gegooid. 


Dank je @JanD . Maar dat is wel heel raar. 

Thuis gaat de inhoud van de prullenbak ook niet naar de berging. Maar weg naar de afval verwerker.

In het archief heb je juist mails die je wilt bewaren. In de prullenbak heb je ze weg gegooid. 

Don't shoot the messenger, ik geef slechts een systeemfunctie weer, ik heb het ook niet ontworpen @PeterG 


Ik gebruik uitsluitend webmail  en maak gebruik van diverse mappen. Dat de prullenmand automatisch geleegd wordt is geen probleem, maar de frequentie ervan wel. En die wil ik aanpassen. maar kan niet vinden hoe dat moet


Hallo @Zwaann er is geen frequentie aan te passen, want er wordt niets automatisch geleegd, dus ook de prullenbak niet. Het enigste dat je in kunt stellen is dat de prullenbak meteen geleegd wordt als je er iets ingooit, anders blijft het staan tot je het zelf leegt. 1 kromme regeling is er wel dat je artikelen in de prullenbak ouder dan 30 dagen kunt legen en wordt dan verplaatst naar archief.