Skip to main content

In de AVG virusscanner is per abuis een veiligheidscertificaat aangemaakt die steeds bij het verzenden van e-mails met een vraag komt. Als je op ja klikt dan wordt de mail verstuurd.

Dat is behoorlijk irritant.

Weet iemand in het forum hoe ik dit certificaat uit mijn AVG kan verwijderen? In google kan ik eigenlijk niets vinden.

Welke vraag is het precies?

Misschien is het niet het juiste antwoord wat je wilt horen, maar zelf heb ik AVG als virusscanner gedumpt.  Het werkt veel te wantrouwig.


Ik heb naar aanleiding van jouw eerdere topic (hier) gezocht op de AVG website (support.avg.com) naar “sls certificaat” en vond dit:

Problemen met waarschuwingen over ongeldige servercertificaten in e-mailclient oplossen | AVG

Mogelijk heb je daar iets aan. Anders kan je daar verder zoeken.


Ik ken die link die je naar mij toestuurde. In ieder geval bedankt.

Ik dacht via ‘internet opties’ het beveiligingscertificaat te verwijderen, maar dat ging niet. Ik zag het certificaat staan maar kon hem niet verwijderen. Ik zag wel wie de opdrachtgever van dit certificaat was, nl. AVG.

Ik heb contact gezocht met AVG en hij/zij vroeg om een printscreen van het certificaat. Moest wel in JPG of PNG formaat zijn. Dat heb ik opgestuurd, maar heb nog geen antwoord gekregen.

Omdat ik gisteravond teveel met de emailinstellingen bezig was werd mijn account door KPN geblokt. Abuse! Nog een probleem erbij. Maar ook dat is ondertussen weer opgelost.