Skip to main content

Hallo,

Ik maak gebruik van een e-mail only abonnement.

Sinds kort krijg ik van meerdere mensen te horen dat ze mij geen e-mails meer kunnen sturen.

De e-mails komen wel binnen als er een nieuw bericht wordt opgesteld, maar als ze op een door mij verzonden mail op beantwoorden klikken dan kunnen deze niet worden bezorgd.

Er komt bij de andere partij dan een “undeliverable” email terug.

Nu heb ik dit zelf ook getest door naar een ander e-mail adres een mail te sturen en deze dan te beantwoorden maar hier lukt het dan weer wel.

Heeft iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen.

Alvast bedankt!

Groetjes Jan.

Hoi @jkoenen, welkom bij ons op het forum. Dat is wel gek inderdaad! Gebeurt dit alleen als mensen op een bericht van jou proberen te antwoorden, of ook als ze zelf een nieuw bericht naar jou proberen te sturen? En weet je met wat voor domein dat speelt, is het bijvoorbeeld altijd een hetzelfde domein (bijvoorbeeld Gmail, Hotmail of een andere), of gebeurt dit bij verschillende domeinen? Weet je ook wat de volledige foutmelding is, naast 'undeliverable’? Mogelijk staat daar ook meer informatie in wat naar de oorzaak kan wijzen. Als je dat kopieert, verwijder dan wel alle e-mailadressen die daarin staan i.v.m. privacy.


Hallo Jasper,

Bedankt voor je reactie.

Dit gebeurt alleen als ze een bericht van mij proberen te beantwoorden. 

Het zijn verschillende domeinen waarbij het afspeelt. Wat bij mij bekend is zijn twee eigen domeinen van een bedrijf. Dus als voorbeeld naam@bedrijf.nl.

Ik ga achter een kopie van het undeliverable bericht aan.


Dat is wel typisch inderdaad! Gebruik je de mail in een mailprogramma? Als dat zo is, zou je kunnen kijken of er een adres staat ingesteld waar naar geantwoord wordt? Daar kan een ander adres voor worden gebruikt in veel programma's, als daar een adres staat wat niet (meer) bestaat zou dat dit bijvoorbeeld kunnen verklaren.


Bij mij gebeurt dat ook als men mij een mail willen versturen en als ik iemand via mail wil beantwoorden, dan krijg ik de melding dat deze mail niet afgeleverd kan worden.


Hallo @Sinderhoven 

 

Hoe beantwoord je die mail, via webmail of een mail programma, en indien het laatste welk programma?

Wat is de exacte melding die je krijgt?


HalloGeSp,

Bedankt voor uw reactie

voor berichten te beantwoorden en te versturen gebruik ik mijn iPhone en outlook.

 


Controleer de instellingen van uw mailprogramma, daar staat dan een verkeerd emailadres. Dat emailadres is voor de andere partij het antwoordadres. Als dat niet goed is volgt er een foutmelding bij beantwoorden. 


Zo ver ik het kan zien staat bij mij niks verkeerds.

mijn mailadres is het zelfde als de in- en de uitgaande mail.

Als het emailadres niet klopt, krijg ik geen nieuwe mail binnen.

 


Je vult je e-mailadres op diverse plekken in bij outlook omdat het ook je loginnaam is voor je KPN mailbox.

Is ook het e-mailadres wat als Antwoordadres (plaatje1) of E-mailadres (plaatje 2) staat ingesteld correct (dat is wat Nick bedoeld denk ik)?

Als je daar een fout e-mailadres invult wordt je mail wel verzonden (omdat je account wel klopt) maar kan de ontvanger er niet op antwoorden.