Skip to main content
Bellen altijd en onbeperkt naar 80 landen. En dan staat er plotseling voordeellanden.

Wat is het verschil? Dat wordt helaas niet uitgelegd.



Onbeperkt bellen naar Nederland en buitenland Met onze belbundel BelOnbeperktAltijd kun je zoveel bellen als je zelf wilt. Zowel naar mobiele en vaste nummers in Nederland, als naar mobiele en vaste nummers in 80 andere landen.

Zijn er uitzonderingen? Bijna niet. Je belt op ieder moment van de dag onbeperkt. Voor betaalde 08- en 09-nummers en betaalde service- en internetnummers zijn er wel extra kosten.

Maandje uitproberen? Wil jij een maand onbeperkt bellen? Je kunt het gewoon uitproberen en maandelijks aan- en uitzetten. Je zit dus nergens aan vast.

Naar welke landen bel je onbeperkt?



EU Zone

AndorraBelgiëCyprusDenenmarkenEngelandEstlandFaeröerFinlandFrankrijkFrans GuyanaGibraltarGriekenlandGroot-BrittanniëGuadeloupeGuernsey (Verenigd Koninkrijk)HongarijeIerlandIJslandIsle of Man (Verenigd Koninkrijk)ItaliëJersey (Verenigd Koninkrijk)KroatiëLetlandLiechtensteinLuxemburgMaltaMartiniqueMayotteMonacoNoorwegenOostenrijkPolenPortugalRéunionRoemeniëSan MarinoSloveniëSlowakijeSpanjeSt. MartinTsjechiëVerenigd KoninkrijkZwedenZwitserlandBulgarijeDuitslandLitouwen



Voordeellanden



AlbaniëAmerikaans SamoaAmerikaanse MaagdeneilandenArgentiniëArubaAustraliëBonaire (Nederlandse Antillen)Bosnië HerzegovinaBraziliëCambodjaCanadaChiliChinaColombiaCosta RicaCuraçao (Nederlandse Antillen)Dominicaanse RepubliekEl SalvadorFilipijnenHawaiiHondurasHongkongIndiaIndonesiëIsraëlJamaicaJapanKosovoMacedoniëMaleisiëMexicoMontenegroNederlandse AntillenNicaraguaNieuw ZeelandOekraïnePanamaPeruPuerto RicoRuslandServië en MontenegroSingaporeSri LankaSt. MaartenSurinameTaiwanThailandTurkijeUruguayVerenigde Arabische EmiratenVerenigde StatenZuid AfrikaZuid KoreaMarokko
Hoi Steennul, welkom op het forum.



Zover ik weet zit daar geen verschil tussen, dat is een verzamelnaam voor de landen niet bij de EU horen maar wel onder de onbeperkt bellen regeling vallen. Niets aan de hand dus.



Of begrijp ik je vraag verkeerd?
@Alex_P voordeel is niet gratis. Dus voordeellanden wat is dat dan.
Zo kun je het ook bekijken. Zoals gezegd, dat is een verzamelnaam voor de landen die niet bij de EU horen maar el onder onbeperkt vallen. Ook naar deze landen bel je dus onbeperkt naar vaste en mobiele nummers als je die optie aan hebt staan. Hier staat het iets beter, zonder het woord voordeellanden.
Voordeellanden zijn landen die niet in Belonbeperkt vaste lijn (83 landen) zitten, maar wel tegen lager tarief gebeld kunnen worden namelijk € 0,30 per minuut (starttarief € 0,12).



De andere term is 'overige landen'. De bel je voor € 1,00 per minuut (starttarief € 0,12).
@PeterG



Die landen die hierboven worden genoemd door steen zijn wel inbegrepen hoor. Of mis ik nu iets? Bron.




De landen v.d. wereld die dus niet in je lijstje (screenshot) staan vallen onder "voordeellanden" of "overige landen". 😉



Wel lullig dat Belonbeperkt Avond & Weekend (voor nieuwe abonnementen) is vervallen !

Voor landen als Nieuw Zeeland, Australië heel handig ivm 12 uur tijdverschil.

Ook Belonbeperkt is dus eigenlijk DUURDER geworden!
De landen v.d. wereld die dus niet in je lijstje (screenshot) staan vallen onder "voordeellanden" of "overige landen". 😉



Dat begrijp, ik doelde op het lijstje dat TS hierboven heeft benoemd met die landen.
De term voordeellanden staat overigens nergens op https://www.kpn.com/bellen/opties/onbeperkt-bellen.htm. @Steennul65@Alex_P



Wel lullig dat Belonbeperkt Avond & Weekend (voor nieuwe abonnementen) is vervallen !

Voor landen als Nieuw Zeeland, Australië heel handig ivm 12 uur tijdverschil.

Ook Belonbeperkt is dus eigenlijk DUURDER geworden!



Bovendien

Belonbeperkt Nederland (9,99) is DUURDER dan Belonbeperkt avond & weekend (9,50) wat bovendien naar 80 landen was. "Belonbeperkt Nederland" is dus niet een beetje duurder maar HEEL VEEL DUURDER.
Beste @PeterG , Zodra er een nieuw abonnement of een husselabonnement wilt afsluiten dan ga je daarvoor naar de site. Dan vul je in wat je wilt hebben en als je dan invult Bellen altijd 16,50 komt er een pop-up en daar staat dat wat ik als vraag heb gesteld in de start van dit topic. het staat er wel maar kpn zet voor de bestaande klanten dit nog niet op de site.
Wel lullig dat Belonbeperkt Avond & Weekend (voor nieuwe abonnementen) is vervallen !

...

Ook Belonbeperkt is dus eigenlijk DUURDER geworden!



Bovendien

Belonbeperkt Nederland (9,99) is DUURDER dan Belonbeperkt avond & weekend (9,50) wat bovendien naar 80 landen was. "Belonbeperkt Nederland" is dus niet een beetje duurder maar HEEL VEEL DUURDER.


Toch denk ik dat een het meerendeel van de abonnees deze wijziging juist met open armen ontvangt omdat het voor hen goedkoper wordt. Hoeveel mensen zijn er wel niet die overdag met kennissen, vrienden en familie in Nederland willen bellen en nu dus geen €16,50 meer kwijt zijn maar "nog maar" €9,99.
Hmm.

De term voordeellanden is ook verschoven zie ik.

Waren dat eerst de landen die buiten Belonbeperkt vielen maar wel gereduceerd tarief hadden... nu noemen zie die landen die binnen Belonbeperkt vallen, maar geen EU landen, ineens voordeellanden.

Zo werkt mijn parate kennis natuurlijk niet...

Ik zet de lijst er nog maar een keer op omdat de reacatie van KPN uitblijft.

mn. Op de nieuwe situatie bij Hussel. Op de site staat ook nog de oude lijst (zie bovenstaand) geplaatst door @Alex_P 

onderstaande info krijg je op de site hussel aanvragen.

BelOnbeperkt Altijd - Belbundel

Onbeperkt bellen naar Nederland en buitenland Met onze belbundel BelOnbeperktAltijd kun je zoveel bellen als je zelf wilt. Zowel naar mobiele en vaste nummers in Nederland, als naar mobiele en vaste nummers in 80 andere landen.

Zijn er uitzonderingen? Bijna niet. Je belt op ieder moment van de dag onbeperkt. Voor betaalde 08- en 09-nummers en betaalde service- en internetnummers zijn er wel extra kosten.

Maandje uitproberen? Wil jij een maand onbeperkt bellen? Je kunt het gewoon uitproberen en maandelijks aan- en uitzetten. Je zit dus nergens aan vast.

Naar welke landen bel je onbeperkt?

EU Zone

Andorra België Cyprus Denenmarken
Engeland Estland Faeröer Finland
Frankrijk Frans Guyana Gibraltar Griekenland
Groot-Brittannië Guadeloupe Guernsey (Verenigd Koninkrijk) Hongarije
Ierland IJsland Isle of Man (Verenigd Koninkrijk) Italië
Jersey (Verenigd Koninkrijk) Kroatië Letland Liechtenstein
Luxemburg Malta Martinique Mayotte
Monaco Noorwegen Oostenrijk Polen
Portugal Réunion Roemenië San Marino
Slovenië Slowakije Spanje St. Martin
Tsjechië Verenigd Koninkrijk Zweden Zwitserland
Bulgarije Duitsland Litouwen  

 

 

Voordeellanden

Albanië Amerikaans Samoa Amerikaanse Maagdeneilanden Argentinië
Aruba Australië Bonaire (Nederlandse Antillen) Bosnië Herzegovina
Brazilië Cambodja Canada Chili
China Colombia Costa Rica Curaçao (Nederlandse Antillen)
Dominicaanse Republiek El Salvador Filipijnen Hawaii
Honduras Hongkong India Indonesië
Israël Jamaica Japan Kosovo
Macedonië Maleisië Mexico Montenegro
Nederlandse Antillen Nicaragua Nieuw Zeeland Oekraïne
Panama Peru Puerto Rico Rusland
Servië en Montenegro Singapore Sri Lanka St. Maarten
Suriname Taiwan Thailand Turkije
Uruguay Verenigde Arabische Emiraten Verenigde Staten Zuid Afrika
Zuid Korea Marokko  

 

 

 

 

 

 


Het lijkt mij toch duidelijk.

Dat zijn landen buiten de EU die ook onder Belonbeperkt vallen! 😉 Voordeel….landen dus.


@PeterG Dus als er ergens in een winkel een winkel staat "Nu met voordeel" of "nu nog voordeliger" krijg jij het gratis mee?

Ik heb een heel andere uitleg bij voordeel.

 


Als die landen ook gratis zijn onder Belonbeperkt, en niet alleen de EU landen, dan is dat toch voordeel(lig)?


Het klopt ongetwijfeld dat je "gratis" naar die voordeellanden belt met de belonbeperkt bundel, maar het blijft eigenaardig dat er gesproken wordt over 80 landen terwijl ik er ongeveer 100 tel in die tabellen. Dat daar dan vraagtekens bij ontstaan kan ik heel goed begrijpen.


Ik heb ook een reactie gehad op deze vraag. 

 

De term voordeellanden wordt gebruikt om onderscheid te maken tussen de EU-landen en de landen waar je ook dit voordeel van gratis bellen hebt. Het is een antwoord op de vraag:

 

Naar welke landen bel je onbeperkt?

 

EU Zone én Voordeellanden die eronder worden vermeld. Die hebben als voordeel tegenover de resterende landen dat je gratis naartoe kunt bellen. 

 

Dit zal niet worden aangepast. Belangrijkste boodschap is in ieder geval dat je naar deze landen gratis kunt bellen, zoals al eerder aangegeven. Geen zorgen dus, je gaat er niet voor betalen.Â