Wat is het verschil? Dat wordt helaas niet uitgelegd.
Onbeperkt bellen naar Nederland en buitenland Met onze belbundel BelOnbeperktAltijd kun je zoveel bellen als je zelf wilt. Zowel naar mobiele en vaste nummers in Nederland, als naar mobiele en vaste nummers in 80 andere landen.
Zijn er uitzonderingen? Bijna niet. Je belt op ieder moment van de dag onbeperkt. Voor betaalde 08- en 09-nummers en betaalde service- en internetnummers zijn er wel extra kosten.
Maandje uitproberen? Wil jij een maand onbeperkt bellen? Je kunt het gewoon uitproberen en maandelijks aan- en uitzetten. Je zit dus nergens aan vast.
Naar welke landen bel je onbeperkt?
EU Zone
AndorraBelgiëCyprusDenenmarkenEngelandEstlandFaeröerFinlandFrankrijkFrans GuyanaGibraltarGriekenlandGroot-BrittanniëGuadeloupeGuernsey (Verenigd Koninkrijk)HongarijeIerlandIJslandIsle of Man (Verenigd Koninkrijk)ItaliëJersey (Verenigd Koninkrijk)KroatiëLetlandLiechtensteinLuxemburgMaltaMartiniqueMayotteMonacoNoorwegenOostenrijkPolenPortugalRéunionRoemeniëSan MarinoSloveniëSlowakijeSpanjeSt. MartinTsjechiëVerenigd KoninkrijkZwedenZwitserlandBulgarijeDuitslandLitouwen
Voordeellanden
AlbaniëAmerikaans SamoaAmerikaanse MaagdeneilandenArgentiniëArubaAustraliëBonaire (Nederlandse Antillen)Bosnië HerzegovinaBraziliëCambodjaCanadaChiliChinaColombiaCosta RicaCuraçao (Nederlandse Antillen)Dominicaanse RepubliekEl SalvadorFilipijnenHawaiiHondurasHongkongIndiaIndonesiëIsraëlJamaicaJapanKosovoMacedoniëMaleisiëMexicoMontenegroNederlandse AntillenNicaraguaNieuw ZeelandOekraïnePanamaPeruPuerto RicoRuslandServië en MontenegroSingaporeSri LankaSt. MaartenSurinameTaiwanThailandTurkijeUruguayVerenigde Arabische EmiratenVerenigde StatenZuid AfrikaZuid KoreaMarokko
Zover ik weet zit daar geen verschil tussen, dat is een verzamelnaam voor de landen niet bij de EU horen maar wel onder de onbeperkt bellen regeling vallen. Niets aan de hand dus.
Of begrijp ik je vraag verkeerd?
De andere term is 'overige landen'. De bel je voor € 1,00 per minuut (starttarief € 0,12).
Die landen die hierboven worden genoemd door steen zijn wel inbegrepen hoor. Of mis ik nu iets? Bron.
Wel lullig dat Belonbeperkt Avond & Weekend (voor nieuwe abonnementen) is vervallen !
Voor landen als Nieuw Zeeland, Australië heel handig ivm 12 uur tijdverschil.
Ook Belonbeperkt is dus eigenlijk DUURDER geworden!
Dat begrijp, ik doelde op het lijstje dat TS hierboven heeft benoemd met die landen.
Wel lullig dat Belonbeperkt Avond & Weekend (voor nieuwe abonnementen) is vervallen !
Voor landen als Nieuw Zeeland, Australië heel handig ivm 12 uur tijdverschil.
Bovendien
Belonbeperkt Nederland (9,99) is DUURDER dan Belonbeperkt avond & weekend (9,50) wat bovendien naar 80 landen was. "Belonbeperkt Nederland" is dus niet een beetje duurder maar HEEL VEEL DUURDER.
...
Bovendien
Belonbeperkt Nederland (9,99) is DUURDER dan Belonbeperkt avond & weekend (9,50) wat bovendien naar 80 landen was. "Belonbeperkt Nederland" is dus niet een beetje duurder maar HEEL VEEL DUURDER.
Toch denk ik dat een het meerendeel van de abonnees deze wijziging juist met open armen ontvangt omdat het voor hen goedkoper wordt. Hoeveel mensen zijn er wel niet die overdag met kennissen, vrienden en familie in Nederland willen bellen en nu dus geen €16,50 meer kwijt zijn maar "nog maar" €9,99.
De term voordeellanden is ook verschoven zie ik.
Waren dat eerst de landen die buiten Belonbeperkt vielen maar wel gereduceerd tarief hadden... nu noemen zie die landen die binnen Belonbeperkt vallen, maar geen EU landen, ineens voordeellanden.
Zo werkt mijn parate kennis natuurlijk niet...
Ik zet de lijst er nog maar een keer op omdat de reacatie van KPN uitblijft.
mn. Op de nieuwe situatie bij Hussel. Op de site staat ook nog de oude lijst (zie bovenstaand) geplaatst door
onderstaande info krijg je op de site hussel aanvragen.
BelOnbeperkt Altijd - Belbundel
Onbeperkt bellen naar Nederland en buitenland Met onze belbundel BelOnbeperktAltijd kun je zoveel bellen als je zelf wilt. Zowel naar mobiele en vaste nummers in Nederland, als naar mobiele en vaste nummers in 80 andere landen.
Zijn er uitzonderingen? Bijna niet. Je belt op ieder moment van de dag onbeperkt. Voor betaalde 08- en 09-nummers en betaalde service- en internetnummers zijn er wel extra kosten.
Maandje uitproberen? Wil jij een maand onbeperkt bellen? Je kunt het gewoon uitproberen en maandelijks aan- en uitzetten. Je zit dus nergens aan vast.
EU Zone
Andorra | België | Cyprus | Denenmarken |
Engeland | Estland | Faeröer | Finland |
Frankrijk | Frans Guyana | Gibraltar | Griekenland |
Groot-Brittannië | Guadeloupe | Guernsey (Verenigd Koninkrijk) | Hongarije |
Ierland | IJsland | Isle of Man (Verenigd Koninkrijk) | Italië |
Jersey (Verenigd Koninkrijk) | Kroatië | Letland | Liechtenstein |
Luxemburg | Malta | Martinique | Mayotte |
Monaco | Noorwegen | Oostenrijk | Polen |
Portugal | Réunion | Roemenië | San Marino |
Slovenië | Slowakije | Spanje | St. Martin |
Tsjechië | Verenigd Koninkrijk | Zweden | Zwitserland |
Bulgarije | Duitsland | Litouwen | Â |
Â
Â
Voordeellanden
Albanië | Amerikaans Samoa | Amerikaanse Maagdeneilanden | Argentinië |
Aruba | Australië | Bonaire (Nederlandse Antillen) | Bosnië Herzegovina |
Brazilië | Cambodja | Canada | Chili |
China | Colombia | Costa Rica | Curaçao (Nederlandse Antillen) |
Dominicaanse Republiek | El Salvador | Filipijnen | Hawaii |
Honduras | Hongkong | India | Indonesië |
Israël | Jamaica | Japan | Kosovo |
Macedonië | Maleisië | Mexico | Montenegro |
Nederlandse Antillen | Nicaragua | Nieuw Zeeland | Oekraïne |
Panama | Peru | Puerto Rico | Rusland |
Servië en Montenegro | Singapore | Sri Lanka | St. Maarten |
Suriname | Taiwan | Thailand | Turkije |
Uruguay | Verenigde Arabische Emiraten | Verenigde Staten | Zuid Afrika |
Zuid Korea | Marokko | Â |
Â
Â
Â
Â
Â
Â
Het lijkt mij toch duidelijk.
Dat zijn landen buiten de EU die ook onder Belonbeperkt vallen! Voordeel….landen dus.
Ik heb een heel andere uitleg bij voordeel.
Â
Als die landen ook gratis zijn onder Belonbeperkt, en niet alleen de EU landen, dan is dat toch voordeel(lig)?
Het klopt ongetwijfeld dat je "gratis" naar die voordeellanden belt met de belonbeperkt bundel, maar het blijft eigenaardig dat er gesproken wordt over 80 landen terwijl ik er ongeveer 100 tel in die tabellen. Dat daar dan vraagtekens bij ontstaan kan ik heel goed begrijpen.
Ik heb ook een reactie gehad op deze vraag.Â
Â
De term voordeellanden wordt gebruikt om onderscheid te maken tussen de EU-landen en de landen waar je ook dit voordeel van gratis bellen hebt. Het is een antwoord op de vraag:
Â
Â
EU Zone én Voordeellanden die eronder worden vermeld. Die hebben als voordeel tegenover de resterende landen dat je gratis naartoe kunt bellen.Â
Â
Dit zal niet worden aangepast. Belangrijkste boodschap is in ieder geval dat je naar deze landen gratis kunt bellen, zoals al eerder aangegeven. Geen zorgen dus, je gaat er niet voor betalen.Â
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.