Skip to main content

Er komen zo af en toe belangrijke mails in de spamfolder op jullie server terecht die ik dan wekenlang mis - weet ik veel dat-ie is geblokkeerd? 
Als ik dan eindelijk bedenk om naar webmail te gaan en dan van zo'n mailtje zeg "dit is geen spam” zou ik verwachten dat volgende mail van datzelfde adres niet opnieuw in spam komt, maar dat gebeurt dus wel! En ik krijg ook geen enkele melding in mijn client-mailprogramma dát er iets in spam is gekomen. Is dat niet beter op te lossen?

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

Het account in uw email programma instellen als IMAP. Dan komt de spam ook gewoon in uw email programma in de spam map. En hoeft u niet in te loggen op webmail.


Beste Nick,

Dat klinkt als een goede tip - ik heb alleen geen flauw idee hoe ik dat in Outlook-365 kan aanpassen :S

Als ik op Change klik, kom ik in de POP-change, zonder de mogelijkheid om voor IMAP te kiezen? Of ik zou eerst het hele account moeten verwijderen, zo lijkt het - met de waarschuwing dat ik dan alles kwijt ben? Tenslotte zag ik op https://forum.kpn.com/e-mail-10/stappenplan-van-pop-naar-imap-440804 het advies om het juist op de PC (de enige plek waar ik naar mijn mail kijk) POP te gebruiken?

Mocht je nog iets weten dat me helpt, dan graag!

 

E.


Herken dit probleem, zou toch fijn zijn als dat groene duimpje zou werken. Kennelijk is dit probleem nog niet bij de juiste afdeling terechtgekomen.


Beste Nick,

Dat klinkt als een goede tip - ik heb alleen geen flauw idee hoe ik dat in Outlook-365 kan aanpassen :S

Als ik op Change klik, kom ik in de POP-change, zonder de mogelijkheid om voor IMAP te kiezen?

Klopt. Je kunt een bestaand account niet aanpassen.

Of ik zou eerst het hele account moeten verwijderen, zo lijkt het - met de waarschuwing dat ik dan alles kwijt ben?

Correct.

Tenslotte zag ik op https://forum.kpn.com/e-mail-10/stappenplan-van-pop-naar-imap-440804 het advies om het juist op de PC (de enige plek waar ik naar mijn mail kijk) POP te gebruiken?

Met POP3 word alleen Postvak IN opgehaald. Verder niets. Met IMAP worden ook de andere mappen opgehaald.

Je kunt het huidige POP3 account gewoon laten staan. Er hetzelfde mailadres als 2de account toevoegen, waarbij je dus kiest voor IMAP.