Skip to main content

Hallo, ik krijg van bepaalde organisaties die ik vertrouw steeds weer de mail in mijn spam. Ik blijf deze via de webmail een groen duimpje geven zoals julllie op https://www.kpn.com/service/internet/veilig-internetten/spam-voorkomen.htm aangeven maar het helpt niets want blijft gebeuren. Wat kunnen jullie hieraan doen?

Hoor het graag!

Groet,
Saskia

Hallo @SaskiaR , leg jouw probleem voor aan de afd. KPN Abuse, die beheren het spamfilter.
Dan kunnen zij dat onderzoeken en mogelijk het filter bijsturen. Ze zijn bereikbaar via mail:  abuse@kpn.com 


Hallo, dank voor je reactie. Ik heb dat gedaan met 5 voorbeeldmails erbij en krijg het volgende antwoord:

Bedankt voor uw bericht. Wij hebben de berichten van deze partij reeds meerdere malen door onze spamfilter leverancier laten analyseren en deze is daarbij meerdere keren vrijgegeven. Toch keert de blokkade telkens terug. Dit komt doordat een grote groep ontvangers de nieuwsbrieven als ongewenst blijft aanmerken. Andere ontvangers (zoals u) beschouwen het bericht echter wel als gewenst.

De verzender van de nieuwsbrief zal de huidige lijst met ontvangers eens kritisch tegen het licht moeten houden. Ontvangers die niet expliciet om de ontvangst van de nieuwsbrief hebben gevraagd, zouden uit de database moeten worden verwijderd. Wanneer dit op een goede manier wordt gedaan, zou het probleem niet meer terug moeten keren.

Dit helpt nog niet echt..


Een duidelijke reactie @SaskiaR . Helaas kan jij daar niet veel mee. Maar ook KPN niet.
Als die ontvangers de aangevraagde nieuwsbrief niet meer willen hebben, zouden ze zich moeten afmelden via de link die onderaan elke nieuwsbrief moet staan. En niet door de nieuwbrief als ongewenst (=spam) te beoordelen, zoals vaak gebeurt. Tenzij ze zichzelf nooit hebben aangemeld natuurlijk. Dan moet de verzender zijn verzendlijst eens goed onder de loep nemen, zoals Abuse aangeeft.