Skip to main content

Mail van één bepaald e-mailadres komt sinds een paar maanden niet meer bij me binnen. De afzender krijgt een foutmelding terug. Ik denk dat we alle mogelijke oorzaken aan mijn en hun kant heb uitgesloten, dus ik heb nu het vermoeden dat KPN de mail er op één of andere manier uit filtert.
Het zijn geautomatiseerde mails van de planning van m'n werk. Als tijdelijke oplossing sturen ze de mails nu als bijlage vanaf een ander adres, maar dat is veel extra gedoe voor ze (ze hebben het niet voor niets geautomatiseerd). Voorheen kreeg ik ze gewoon en mijn collega's ontvangen ze nog steeds zonder problemen.

Hieronder de foutmelding die ze krijgen (ik heb m'n mailadres gecensureerd). Ik hoop dat we het kunnen oplossen!

 

cpsps-ews10.kpnxchange.com rejected your message to the following email addresses:

0MIJN EMAILADRES]
A problem occurred while delivering your message to this email address. Try sending your message again.
 

cpsps-ews10.kpnxchange.com gave this error:
Mail rejected.

 

Diagnostic information for administrators:

Generating server: BN6PR19MB3235.namprd19.prod.outlook.com

0MIJN EMAILADRES]
cpsps-ews10.kpnxchange.com
Remote Server returned '550 5.0.0 Mail rejected.'

Original message headers:
etc etc

Hallo @Geert Spekken 

De melding 550 5.0.0 Mail rejected is het spamfilter van KPN dat ingrijpt. De mails worden bestempeld als SPAM en de verzender krijgt een zgn. “bounce” bericht terug.

KPN Abuse beheert het spamfilter, stuur ze een bericht via abuse@kpn.com en ze pakken het op.


Bedankt voor de doorverwijzing, Ruud!


Hi @Geert Spekken, welkom op het forum!

Ik zie dat @RBxx je de juiste weg heeft gewezen, helemaal top :grinning: Mocht je verdere vragen hebben, dan hoor ik ze graag!


Hoi Maja -en bedankt voor je avatar; nu heb ik weer de hele dag dat liedje in m'n hoofd, ;-)

Ruud had me inderdaad goed doorverwezen en inmiddels heeft Dennis van Abuse het probleem voor me opgelost. Dus ik ben blij, en m'n opdrachtgever helemaal, want die hoeft geen aparte mailtjes meer voor me te maken. :-)


Hoi Maja -en bedankt voor je avatar; nu heb ik weer de hele dag dat liedje in m'n hoofd, ;-)

Alsjeblieft en graag gedaan, ik gok dat vandaag nog zo'n dag gaat worden omdat je er bij het lezen van dit bericht wederom mee wordt geconfronteerd :stuck_out_tongue_winking_eye:  

Super dat het zo snel is opgepakt, iedereen blij!:smiley: