Skip to main content

Ik heb een email account van Telfort, maar sinds KPN Telfort heeft overgenomen kan ik mijn emails niet meer ontvangen, omdat de combinatie van accountnaam en wachtwoord zogenaamd niet klopt. Hoe kan ik geholpen worden. Heb zojuist meer dan een uur met KPN aan de telefoon gehangen, maar die wisten het niet en verzochten mij vriendelijk een andere keer terug te bellen. Bizar

Kan iemand mij helpen.

Alvast bedankt

Hallo @RWassink , na de laatste update van de webmailsoftware eind vorig jaar is het noodzakelijk in te loggen met je complete email-adres en bijbehorend wachtwoord.

Eerst had je een gebruikersnaam in de vorm van (voorbeeld) TFT1234567 en als wachtwoord je emailwachtwoord.

Nu moet je dus als volgt inloggen (voorbeeld) janjansen@telfort.nl en als wachtwoord je emailwachtwoord.

Kom je daar verder mee?

 


Hallo Jan,

Helaas niet.

Oorspronkelijk had ik zelfs een Tiscali abbo, wat later weer Telfort is geworden.

Ook als ik die oorspronkelijke gegevens gebruik om in te loggen geeft hij aan: Geef uw gebruikersnaam en het wachtwoord op voor de volgende server:

Het vreemde is, dat het verzenden van dit Telfort account, met dit email adres gaat wel.


Hallo @RWassink ,

Welkom op het forum! Op zich is het niet zo vreemd dat het met verzenden wel werkt. Bij de uitgaande mail vindt hier namelijk geen controle op plaats. Je zou in principe zelfs het e-mailadres van de buurman in kunnen stellen, en dan zou je er ook mee kunnen versturen (maar doe dat maar niet :wink: ).

Ik adviseer je om je abonnement te koppelen aan je KPN-ID. Op het moment dat je dat gedaan hebt, kun je binnen de MijnKPN omgeving je e-mailboxen beheren, en ook je wachtwoord wijzigen. Het kan dan verstandig zijn om je wachtwoord eens te wijzigen en te zien of dat resultaat oplevert. Mocht dat niet helpen, dan kunnen we uiteraard altijd nog verder kijken hoe we dit op kunnen lossen.

 


Hallo Raymondt,

Het koppelen aan mijn KPN-ID heb ik geprobeerd, maar dan stuurt hij een bevestigingsmail naar het emailadres wat ik wil koppelen (mijn Telfort adres), en daar ontvang ik helaas dus niks op.

 

Verder werkt ook mijn oude Telfort webmail niet meer, kent hij niet. Email adres niet gevonden….


Hallo RWassink,

Zou je mij een privébericht kunnen sturen met daarin vermeld om welk e-mailadres het hier gaat? Ik kan dan eens even kijken of ik kan zien of er achter de schermen iets mis gaat.


@RWassink :

Hoeveel tekens lang is jouw oude wachtwoord waarmee je niet binnenkwam sinds de overgang van Telfort naar KPN ? Is dat misschien 8 of 9 tekens ? Want de KPN eist dat een wachtwoord minstens 10 tekens lang is.

Wat staat er achter de @ teken van jouw emailadres(sen) ?

 @Raymondt :

Misschien is hier het probleem dat de eisen van Telfort voor het wachtwoord "botsen” met de eisen van de KPN voorhet wachtwoord ? Zoals ik al eerder heb uitgelegt zijn die eisen niet volledig compatible.


Goedenavond Willy,

Mijn wachtwoord bij Telfort is idd slechts 8 tekens.

Achter mijn @ teken staat telfort.nl

Helaas kent de KPN site mijn Telfort emailadres niet.


@RWassink :

Het probleem zit waarschijnlijk in het feit dat de KPN eist dat het wachtwoord 10 tekens lang is, terwijl Telfort al met 8 tekens tevreden is/was. Zie ook de discussie Ă©n mijn reacties in dit topic :

 


Klopt mijn wachtwoord voor Telfort was 8 tekens.

Maar hoe kan ik dat veranderen bij KPN nu, dat is mijn eigenlijke vraag ?

KPN kent mijn Telfort emailadres namelijk niet.


@RWassink :

De simpelste manier lijkt mij om hier in dit topic een concreet verzoek te doen aan een moderator (bijv. @Raymondt (???)) om jouw wachtwoord te (laten) resetten. Dan kun je zelf bij Mijn-KPN dat nieuwe wachtwoord aanpassen zodat het wel aan de eisen van KPN voldoet (zoals minstens 10 tekens).


Hallo Willy,

Ik ben vandaag door KPN gebeld en die hebben het probleem opgelost.

Gisteren met een KPN medewerker in ieder geval voor elkaar gekregen om mijn Telfort account te koppelen aan mijn KPN ID. Het email only abbo was zichtbaar onder producten.

Daarna weer van alles geprobeerd, maar kreeg dit niet geopend, waarbij het emailadres zichtbaar was, dotc@telfort.nl

Vandaag bleek dat, na een nachtje slapen, dus wel mogelijk. Tja, toen was het aanpassen van het wachtwoord natuurlijk snel geregeld.

Hartelijk dank voor de moeite en het meedenken.

Groet

Ron


Hallo Ron,

Het duurt even, maar dan heb je ook wat. Fijn te horen dat het gelukt is om het op te lossen met mijn collega van de klantenservice! Mochten we nog meer voor je kunnen betekenen dan horen we dat natuurlijk graag!

Â