Skip to main content

Mijn zoon heeft zojuist mijn hetnet-account in W10-mail werkend ingesteld (ik gebruikte nog Windows Live mail, maar dat programma 'wilde’ niet meer na de laatste W10-update). Ik lees mijn mail enkel op mijn laptop. In Windows Live Mail stond een en ander dan ook zo ingesteld dat mijn berichten bij het binnenhalen direct van de server werden verwijderd en daarmee dus ook niet meer in bv webmail waren terug te vinden. In W10 mail kan mijn zoon deze instelling niet terugvinden. De berichten die in W10 mail in mijn postvak In staan, zijn dan ook nog steeds in webmail te vinden. 

Weet iemand waar in W10 mail ingesteld kan worden dat bij een POP3-account bij het binnenhalen van berichten deze (direct) van de server verwijderd worden?

 

Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Waarom wilt u dat? Lijkt me juist handiger als het op de server blijft staan. Ik heb er nog mail op staan van 2014. Alleen mail die ik op mn pc verwijder, dat word ook op de server verwijderd.


Waarom wilt u dat? Lijkt me juist handiger als het op de server blijft staan. Ik heb er nog mail op staan van 2014. Alleen mail die ik op mn pc verwijder, dat word ook op de server verwijderd.

 

Zo wil ik dat nu eenmaal graag….

Als ik overigens met mijn huidige instellingen uit W10-mail een bericht verwijder dan blijft deze op de server staan (want nog zichtbaar in de inbox in webmail). Dit zou een voor mij acceptabele workaround zijn, maar dit werkt dus helaas niet.


Waarom wilt u dat? Lijkt me juist handiger als het op de server blijft staan. Ik heb er nog mail op staan van 2014. Alleen mail die ik op mn pc verwijder, dat word ook op de server verwijderd.

 

Zo wil ik dat nu eenmaal graag….

Als ik overigens met mijn huidige instellingen uit W10-mail een bericht verwijder dan blijft deze op de server staan (want nog zichtbaar in de inbox in webmail). Dit zou een voor mij acceptabele workaround zijn, maar dit werkt dus helaas niet.


Je kunt in de instellingen van kpn webmail aanvinken dat verwijderde berichten ook permanent worden verwijderd. 


 


Waarom wilt u dat? Lijkt me juist handiger als het op de server blijft staan. Ik heb er nog mail op staan van 2014. Alleen mail die ik op mn pc verwijder, dat word ook op de server verwijderd.

 

Zo wil ik dat nu eenmaal graag….

Als ik overigens met mijn huidige instellingen uit W10-mail een bericht verwijder dan blijft deze op de server staan (want nog zichtbaar in de inbox in webmail). Dit zou een voor mij acceptabele workaround zijn, maar dit werkt dus helaas niet.

Nogmaals getest (en nu met iets meer geduld :slight_smile:). Het is toch/inderdaad zo dat als ik berichten in W10-mail verwijder deze na een aantal minuten niet meer te zien zijn in webmail (dus van de server verwijderd zijn). @Nick83 bedankt voor je hulp! :thumbsup_tone1:

 

@Anneke-Anna Ook jij bedankt voor de hulp. Om berichten die ik verwijder uit mijn W10-mail ook van de server te verwijderen hoeft echter het door jouw genoemde vinkje niet per se aangevinkt te zijn (dit heeft dus blijkbaar een andere functie).  


@EtienneTheMan :

Windows (10) Mail heeft inderdaad geen optie “Bewaar kopie emails op server" meer. Want deze optie staat gewoon permanent op “Aan” zonder dat de gebruiker die optie kan wijzigen.

Er is ook nog een andere mogelijkheid: Je kunt ook de optie “Verwijder emails na XXX dagen” (o.i.d.) in Mail aanvinken. Dan verwijdert Mail alle emails uit “Postvak In” op de server die ouder zijn dan XXX dagen. Dit kun je als een andere “Workaround” kunnen beschouwen. Ik hoop tenminste dat Mail zo'n optie wel heeft ……………..

Toch zou ik regelmatig (bijv. elke 7 dagen) even inloggen op de webmail. Want misschen heeft het KPN spamfilter ten onrechte email in de folder Spam gezet. Maar berichten die in de SPammap gezet zijn zullen niet in Mail zichtbaar worden als je POP gebruikt. Die spamberichten zie je wel als je IMAP gebruikt.


Reageer