Skip to main content

Na het inloggen via webmail zag ik dat de berichtenmap spam berichten verwijdert zijn en terug gebracht naar nog maar 8.

In deze map waren naast de echte spam berichten ook berichten die onterecht als spam waren aangemerkt en deze zijn nu verloren gegaan.

Ik zat op 1 van de 15GB dus er was geen ruimte gebrek en opdracht tot verwijderen had ik ook niet gegeven.

Hallo @Manno73 

 

Berichten die in de spammap staan worden na 30 dagen automatisch verwijderd, je moet berichten die je wilt bewaren dus nooit daarin laten staan maar verplaatsen naar de Inbox of een andere map.

 

Zie: https://www.kpn.com/service/internet/veilig-internetten/spam-voorkomen.htm

Stukje van die webpagina:

E-mails waarvan niet met zekerheid te bepalen is of het spam betreft (ook wel "possible spam" genoemd), worden in de map 'Spam' geplaatst. Deze mails kun je herkennen aan het woord rSPAM] in het onderwerp van het e-mailbericht. Dit is een map in KPN Webmail waarin ongewenste e-mails tot 30 dagen worden bewaard. Deze map kun je ook in je mailprogramma of mailapp bekijken, indien je de aanbevolen (IMAP-)instellingen gebruikt.


Is dit nieuw dan ? Er stonden toch berichten in van een aantal maanden oud…...Of is dit een gevolg van de transformatie van Telfort naar KPN mail ???


Niet echt nieuw, misschien stonden ze er iets langer in, op onze diverse telfort mailboxen komt heel weinig spam binnen, is het echt spam dan laat ik het in die spambox staan en na een tijd  is het verdwenen.

Telfort is trouwens al langer geleden overgegaan naar KPN maar voor lange tijd kon je inloggen via zowel de Telfort als KPN webmail.


Ik kan nog steeds beide gebruiken en is Telfort nog steeds het main mail account, de zakelijke mails worden hier naar toe ge-forwarded.
Maar ik zal de berichten in de spam map bij gaan houden.

Thanks :thumbsup: