Skip to main content
Vraag

Bestaand HetNet e-mailadres overzetten naar eigen E-mail Only-abonnement

• August 25, 2026
  • 2 reacties
  • 29 keer bekeken

Hallo,

Ik heb een oudĀ @hetnet.nl-e-mailadres dat ik al vele jaren persoonlijk gebruik. Dit e-mailadres is ooit administratief ondergebracht bij het KPN-internetabonnement van een vriend.

Mijn vriend behoudt zijn KPN-internetabonnement, maar wil de e-maildienst/mailbox die ik gebruik niet langer onder zijn abonnement hebben.

Ik wil mijn bestaande e-mailadres en mailbox graag behouden en de kosten daarvan voortaan zelf betalen. Mijn voorkeur zou daarom zijn om de bestaande mailbox over te zetten naar een zelfstandigĀ KPN E-mail Only-abonnement op mijn eigen naam en rekeningnummer.

De huidige contracthouder is hiervan op de hoogte en is bereid toestemming te geven of, indien nodig, iets te bevestigen of te ondertekenen.

Mijn vragen zijn:

1. Kan KPN deze bestaande mailbox van het huidige, actief blijvende KPN-internetabonnement verplaatsen naar een nieuw E-mail Only-abonnement op mijn naam?
  2. Zo ja, hoe kunnen we dit het beste laten uitvoeren?
  3. Welke gegevens of toestemming heeft KPN hiervoor van de huidige contracthouder en van mij nodig?

Het is voor mij erg belangrijk dat het bestaande e-mailadres behouden blijft. Ik wil daarom niets verwijderen of wijzigen voordat duidelijk is hoe de mailbox veilig kan worden overgezet.

Alvast hartelijk dank voor het meedenken.

2 reacties

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • August 25, 2026

​@iPatOetGrunnĀ 

Ik weet niet hoeveel KPN accounts jouw vriend heeft. Bij een KPN abonnement mag namelijk je GRATIS 6 accounts aanmaken. Dus het aanhouden van jouw account bij die vriend hoeft om deze ene reden (het gratis zijn) geen probleem te zijn.

Maar als je per sĆ© weg weg moet: Een ā€œemail onlyā€ abonnement kun je alleen krijgen als je jouw KPN abonnement opzegt.

Dan zul je - jammer maar helaas - een andere oplossing moeten verzinnen.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 25, 2026

Dank voor je reactie.

De kosten of het aantal e-mailaccounts zijn inderdaad niet het probleem. De huidige contracthouder behoudt zijn KPN-abonnement, maar wil op termijn helemaal van de KPN e-maildienst af. Daarom wil hij mijn mailbox niet blijvend onder zijn abonnement hebben.

Zelf neem ik op dit moment geen diensten van KPN af.

Ik begrijp dat E-mail Only volgens de standaardprocedure alleen mogelijk is na het opzeggen van een KPN-internetabonnement. Ik ben daarom vooral op zoek naar hoe we het wƩl kunnen regelen.

Het gewenste resultaat is dat mijn bestaande @hetnet.nl-adres, dat ik al vele jaren gebruik, wordt losgekoppeld van zijn abonnement en op mijn eigen naam komt te staan. Ik ben uiteraard bereid daarvoor te betalen en de huidige contracthouder werkt mee.

Is er een andere route of constructie waarmee KPN dit kan regelen zonder dat mijn bestaande e-mailadres verloren gaat?