Skip to main content

Hoi,

 

Op mijn thuis PC kan ik mijn KPN mail WEL openen, mijn KPN Planet mailadres is : (...)

Nu probeer ik op mijn nieuwe laptop de KPN Mail te herstellen, ik kan namelijk WEL inloggen, alleen is het niet mogelijk om de oude e-mails op mijn account zichtbaar te krijgen, maar ook recent binnen gekomen e-mails lijken te verdwijnen na het openen hiervan. 

Ik heb op verschillende mailplatformen mijn email geprobeerd te herstellen, maar niks lijkt te synchroniseren. 

 

Hoe los ik dit op? 

 

met vriendelijke groet, 

 

*Admin: gegevens verborgen i.v.m. privacy

Welkom op het forum @m.duikersloot. Het klinkt alsof de computer waarop alles wel binnenkomt staat ingesteld op POP instellingen. Als dat zo is worden de mails na het downloaden naar de computer verwijderd van onze server, waar alles binnen komt. Hierdoor kunnen andere apparaten als ze op de server kijken de mails niet meer vinden. 

Wat je het best kan doen is kijken in de mailinstellingen op de computer. Als je in het mailprogramma bij de accountinstellingen naar geavanceerd gaat hoort daar een vinkje te staan voor “Kopie bewaren op server”. 

Zou je kunnen kijken of het hiermee lukt?


Hallo, dank voor uw reactie. 

Gekeken o mailinstellingen op de PC, maar kon bij de mail accountinstellingen niet geavanceerd vinden (zie screenshot).

Waar zou ik deze kunnen vinden en aanvinken?

Mvg Martin Duikersloot

 

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy


Ik kon uit de screenshot niet opmaken om welk programma het precies gaat. Zou je dit nog kunnen delen? Dan kan ik het gelijk voor je opzoeken. Verder is het handiger geen klantnummers of persoonlijke email adressen te delen. Mocht je deze toch moeten sturen wil ik je vragen dit even via een prive bericht te doen. 


@m.duikersloot :

Bij de instellingen die bij dat ene emailaccount horen (wachtwoord, gebruikersnaam, ….. ) in jouw emailprogramma moet er een optie “Bewaar kopie van emails op server” zijn die je moet aanvinken.


Ik kon uit de screenshot niet opmaken om welk programma het precies gaat. Zou je dit nog kunnen delen?
programma is windows live mail ?

 

“Bewaar kopie van emails op server” zijn die je moet aanvinken:
kan deze optie gewoonweg niet vinden :-(


Als het gaat om Windows live mail zou deze simulatie moeten helpen. Deze is in het Engels dus ik geef ook in het Engels aan wat geklikt moet worden. In dat geval ga je vanuit het menu links bovenin naar het menu, daar kies je voor Options, dan Email accounts. Je klikt bij de juiste account op Properties, naar advanced en daar hoort onderaan het vinkje te staan voor het bewaren van een kopie op de server. Kies er uiteraard ook voor dat ze niet automatisch na bepaalde tijd alsnog verwijderd worden. Mocht het toch om een andere versie gaan zal dat er ongeveer hetzelfde uit zien maar kan je via de hoofdpagina alsnog via het menu links bij email de juiste versie kiezen.


@m.duikersloot :

Zie onderstaand plaatje. Kies een POP account (groene pijl), rechts-klik en kies “Eigenschappen”> “Geavanceerd”. Binnen de de rode rechthoek vind je de optie “Kopie van berichten op de server achterlaten”. Deze optie moet je aanvinken voor ALLE accounts in Window Live Mail (WLM) die met POP werken.

 

 

(Overigens zou ik overstappen op een ander programma want Microsoft heeft de ondersteuning van WLM al sinds begin 2017 gestopt. Bovendien heeft het programma nog een aantal “zwakke plekken”. En ik spreek hier uit ervaring).


Wederom bedankt voor de adviezen. Gisteren heb ik alle accounts in Window Live Mail (die met POP werken aangevinkt met “een kopie van berichten op de server achterlaten'. En inderdaad zijn de mailberichten van gisteren en vandaag nu zichtbaar op zowel mijn PC als mijn laptop.

Maar…. zoals door u aangegeven is Microsoft gestopt met WLM ondersteuning en mis ik nu in mijn nieuwe Outlook account mijn oude e-mails en folders die in WML account wel zichtbaar zijn. Hoe kan ik deze op de meest efficiënte wijze overbrengen naar mijn Outlook account ? 


Ik heb hier een instructie gevonden voor je specifieke probleem. Ook heb ik hier de algemene informatie pagina waarin Windows zelf de instructies uit zet.  Zou je deze stappen nog kunnen proberen?