Skip to main content
Beantwoord

Bestanden uit KPN Cloud zijn verdwenen?

• January 14, 2026
  • 5 reacties
  • 58 keer bekeken

Als ik naar de KPN cloud ga op mijn i-pad of computer(s) lijken het grootste deel van mijn bestanden verdwenen te zijn. Sommige mappen zie ik nog wel, maar de bestanden staan er niet meer in. Alleen een paar bestanden die in onlangs heb toegevoegd. Al het andere is weg. Het lijkt erop dat er ergens in november iets mis is gegaan. Bestanden van daarvoor zijn weg.

Als ik in de app kijk zie ik dat er achter mijn mailadres ‘@kpnmail.nl’ staat, terwijl dat vroeger altijd ‘@xs4all.nl’ was. Ik ben van xs4all overgestapt naar KPN, maar kon mijn oude adressen behouden. Na de overstap kon ik ook nog gewoon bij de bestanden in de cloud. Als ik in probeer te loggen met mijn adres ‘@xs4all.nl’ krijg ik de melding dat de account al bestaat.

Ben ik de bestanden echt kwijt, of zweven ze nog ergens in een cloud? Volgens de app heb ik 7 GB van de 10 in gebruik.

Beste antwoord door Arjan van KPN

Hoi ​@Arjanne71. Dat is niet zo'n leuke verrassing dat er ineens bestanden verdwenen lijken te zijn. Hopelijk is dat niet het geval, maar dat moeten we even gaan onderzoeken samen.

Wat er waarschijnlijk is gebeurd is dat je XS4ALL-emailadressen nu zijn ondergebracht als aliassen bij een KPNmail-account. Misschien is daardoor de KPN Cloud app op je iPad en computer wat in de war. Wat je het beste kunt doen is controleren op http://email.kpn.com waar nu je XS4ALL-emailadressen onder vallen. Als je dan het KPNmail-account hebt gevonden (waar ze onder staan), kun je daarmee het beste inloggen op https://webmail.kpnmail.nl/mail/logon.asp. Vervolgens ga je dan naar het rastertje (naast het envelopje) linksboven en kies je voor ‘Drive’. Daar kun je dan controleren of al je bestanden er nog zijn. Daar ben ik wel benieuwd naar. 

Als dat wel het geval is, dan kun je het beste de KPN Cloud app op je iPad en computer even herinstalleren en opnieuw inloggen met het juiste KPNmail-adres. Als je onder Drive ook niet al je bestanden ziet staan, laat het dan even weten. Dan ga ik kijken wat ik kan doen. Vul dan ook gelijk je profiel in met je achternaam, postcode en huisnummer en je geboortedatum. Dan kunnen we gelijk verder. 

5 reacties

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • Antwoord
  • January 16, 2026

Hoi ​@Arjanne71. Dat is niet zo'n leuke verrassing dat er ineens bestanden verdwenen lijken te zijn. Hopelijk is dat niet het geval, maar dat moeten we even gaan onderzoeken samen.

Wat er waarschijnlijk is gebeurd is dat je XS4ALL-emailadressen nu zijn ondergebracht als aliassen bij een KPNmail-account. Misschien is daardoor de KPN Cloud app op je iPad en computer wat in de war. Wat je het beste kunt doen is controleren op http://email.kpn.com waar nu je XS4ALL-emailadressen onder vallen. Als je dan het KPNmail-account hebt gevonden (waar ze onder staan), kun je daarmee het beste inloggen op https://webmail.kpnmail.nl/mail/logon.asp. Vervolgens ga je dan naar het rastertje (naast het envelopje) linksboven en kies je voor ‘Drive’. Daar kun je dan controleren of al je bestanden er nog zijn. Daar ben ik wel benieuwd naar. 

Als dat wel het geval is, dan kun je het beste de KPN Cloud app op je iPad en computer even herinstalleren en opnieuw inloggen met het juiste KPNmail-adres. Als je onder Drive ook niet al je bestanden ziet staan, laat het dan even weten. Dan ga ik kijken wat ik kan doen. Vul dan ook gelijk je profiel in met je achternaam, postcode en huisnummer en je geboortedatum. Dan kunnen we gelijk verder. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 17, 2026

Bedankt voor je antwoord. Ik heb nu via de webmail met mijn kpn adres ingelogd en nu zag ik op mijn drive al mijn bestanden in de prullenbak staan. Vandaar heb ik ze weer terug verplaatst naar de mappen waar ze oorspronkelijk in stonden. 

Is er ook een duidelijke handleiding voor KPN Cloud zodat ik beter weet hoe het werkt en wat de mogelijkheden zijn?

Bedankt voor je hulp om mijn bestanden terug te vinden!

Arjanne

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Gelukkig stonden je bestanden nog in de Prullenbak en kon je ze herstellen! Dat is wel goed om te lezen. De KPN Cloud apps geven nu alle bestanden ook goed weer? 

Voor meer info en hulp hebben we nog twee Kennisbankartikelen over de KPN Cloud. Wellicht kun je daar vinden wat je nodig hebt.

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 20, 2026

Ik heb de apps op mijn computer en mijn ipad opnieuw geïnstalleerd. Het lijkt nu weer goed te werken. 

Bedankt voor de links naar de kennisbank.

Vriendelijke groet,

Arjanne

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Graag gedaan! Goed om te lezen dat alles nu weer naar behoren werkt.Â