Skip to main content

Goeden Middag allemaal, 

Ik werk voor een email bedrijf buiten Nederland, Mijn vraag is nu wat zijn de beste praktijken bij KPN om er voor te zorgen dat de klanten ook de email ontvangen, heel soms zie ik namelijk dat er wat minder emails verstuurd worden en als Ik dan ga kijken dat die ik dat de fout melding aangeeft dat wij te veel emails sturen over een IP per uur. En omdat wij natuurlijk binnen de lijnen met KNP will zijn zodat hun niet boos worden, zou ik graag willen weten wat KPN graag wilt zien bij email bedrijven en waar ze dus ook op letten. 

De hulp is erg gewaardeerd en als dit een onderwerp is waar niet over gesproken mag worden dan laat dat ook graag weten :) 

Welkom @MXP ,

Het belangrijkste is er simpelweg voor zorgen dat de ontvangers van de mails er ook daadwerkelijk op zitten te wachten. Natuurlijk zijn er limieten op onze mailservers, en bij het overschrijden ervan kan dat ten koste gaan van de reputatie van je ip-adres, maar wat die limieten zijn doe ik (vanwege hopelijk begrijpelijke redenen) geen uitspraken over.


Goedemiddag @Raymondt

Dankjewel voor de nuttige informatie, natuurlijk begrijp ik wat je bedoeld met er voor zorgen dat de mensen ook de emails daadwerkelijk willen ontvangen. 

Ik snap dat je geen uitspraken kunt maken over het verband met hoeveel emails wij kunnen sturen naar jullie (Anders hadden bepaalde mensen het erg makkelijk), Ik wilde alleen nog weten of in verband kwa security onze servers nog aan speciale voorwaardes moeten bedoen. Bij een concurrent hebben wij namelijk wel te horen gekregen wat die voorwaardes zijn. En dit heeft ons erg veel geholpen. Aangezien onze klanten gebruik maken van de Double Opt In. Ik spreek ook met iemand over de mail Ticket nummmer:Abuse#38834180. Dus als deze informatie liever over de mail of over de telefoon gaat dan hoor ik dit graag aangezien het niet zo fijn is om dit op een forum te posten. 

Laat mij weten of jij iets van dit zou kunnen beantwoorden voor mij. 


Hallo @MXP ,

Ik heb het genoemde ticket er even bij gezocht, en ik zie dat mijn collega al bevestigd heeft dat er verder geen bijzondere eisen zijn. Bij dezen heb je die bevestiging van mij nogmaals.