Skip to main content

Beste mensen,

Ik krijg mails van vrienden die aangemerkt worden als spam terwijl ze eerder gewoon in mijn mailbox kwamen. Hoe kan dat en wat kan ik eraan doen?

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

 




Sinds de overstap naar kpn is de spam een ramp:  Betrouwbare e-mail (die ik al jaren krijg) wordt op eens aangemerkt als spam. Ingelogd bij kpn mail en aangemerkt als GEEN spam en de afzender toegevoegd aan mijn adresboek. 
 Anderzijds krijg ik tientallen berichten met als onderwerp “"|# Uw Factuur #92485366 Van MِcِAِfِeِe Services, Inc." van mailteam0083@info.xoha.net   Continu ingelogd bij kpn mail en aangemerkt als spam maar niets helpt. 

Ooit xs4all gekozen als een betrouwbare leverancier maar het gaat zo slecht dat ik maar gewoon naar prijs ga kijken want kpn/xs4all is net zo slecht geworden als de rest. 

Baal er behoorlijk van en heb niet het vermoeden dat er nog aandacht is voor klanten dus na 20 jaar denk ik dat ik mijn langste tijd bij  kpn/xs4all wel heb gehad. 

Peter Hoedemakers

 

Admin: afgesplitst, eigen topic voor je bericht aangemaakt

@PeterZelf 

Heb je wel de zogenaamde “externe inhoud” geblokkeerd ?

Gebruiken die afzenders soms een VPN ? Dan wordt de kans dat email van die emailadressen als spam wordt aangemerkt ook VEEL groter. Omdat echte spammers dan misschien ook via die VPN email versturen en dan wordt alle email die via die VPN (denk: IP adres) wordt verstuurd ook aangemerkt als spam.

Voor afzenders die via de KPN email naar jou sturen kun je het volgende doen. Stuur een email, met die spam emails als bijlage, naar abuse@kpn.com met een uitleg wat er gebeurd is. De mensen daar kunnen dan het spamfilter “bijsturen".


Vriendelijk dank voor je advies. Zoals aangegeven heb ik meerdere mails naar abuse@kpn.com gestuurd met een korte toelichting in de hoop dat er iets verbeterd. 

Het zal mij benieuwen maar ik heb meerdere keren op het punt gestaan over te stappen maar ik heb er niet veel vertrouwen meer in.

Trouwens spreekt voor zich dat ik zowel op basis van de inhoud maar ook iedere keer het e-mail adres aan geblokkeerde adressen heb toegevoegd en dan dus on line in de kpn omgeving. 

In ieder geval bedankt voor het advies.

Mvgr

Peter Hoedemakers


@PeterZelf Welkom op het forum. 

Wat irritant dat deze e-mails niet op de juiste plek terecht komen. 

Ik zie dat @Willy22 je al goed heeft geholpen. Je kunt deze situaties inderdaad mailen naar mijn collega's van abuse@kpn.com. 

Ook kun je via onze webmail helpen de spamfilter te verbeteren


Rutger,

Vriendelijk dank voor de reactie; helaas was de hulp niet zo goed want na mijn bericht met gedetailleerde beschrijving; kreeg ik een weinig behulpzame reactie van kpn:   

*************************************************************************************
Geachte heer, mevrouw,

Bedankt voor uw reactie. Wij hebben begrip voor uw standpunt. Wij kunnen de regels zoals die gelden op onze mailserver op dit moment echter niet veranderen. Wij adviseren u hierover een klacht in te dienen via de klachtenprocedure van XS4ALL.

U kunt de klachtenprocedure van XS4ALL vinden op:

https://www.xs4all.nl/klant/contact-details/

**************************************************************************************

kortom: zoek het zelf maar uit. 

De bijgevoegde voorbeeld spam berichten waren zo overduidelijk nep dat iedereen ze herkend met onderwerpen als:  

Onderwerp:   "> uw apparaat is aangevallen door veel virussen (details in e-mail)"
Van:     "> Cybercriminaliteit bestrijden" <mailteam0095@info.xoha.net>
Datum:   12-10-2022 06:54
Aan:     laptopph@xs4all.nl


en ga zo maar door; terwijl ik nooit Mcafee bescherming heb gebruikt. 

**********************************************************************************************

"|, Ik verloor bijna 20 kilo in de eerste 8 weken en ben daarna nog 4 maanden door gegaan___".eml

Onderwerp:   "|, Ik verloor bijna 20 kilo in de eerste 8 weken en ben daarna nog 4 maanden door gegaan..."
Van:    "|, Prima Dieet" <mailteam1016@info.xoha.net>

**************************************************************************************
 
"> Misschien ben jij wel de volgende miljonair___".eml
Onderwerp:   "> Misschien ben jij wel de volgende miljonair..."
Van:  "> EXCLUSIEVE AANBIEDING" <mailteam1000@info.xoha.net>
Datum:    11-10-2022 17:30

 

 


Heb je nu al een mail gestuurd naa abuse@kpn.com want dat is de afdeling die hier naar zou moeten kijken.

Ze lezen hier vast en zeker ook mee of niet soms @Raymondt en @Dennis ABD.


Zeker de Mcaffee spam is nogal hardnekkig. Ze worden doorgaans vrij snel opgepikt door ons spamfilter maar niet voordat er een aantal door zijn gekomen. Hierna veranderen ze weer eea en komen ze er weer even door. Mail die er voor een mens hetzelfde uitziet kan voor een computer nog steeds radicaal anders zijn en spammers maken hier gebruik van.

 

Heb je het abuse ticket nummer? Dan kijk ik even naar eerder contact met ons.