Skip to main content

Ik krijg bij het inloggen op email dat mijn instellingen verouderd zijn. Dat kan kloppen want ik gebruik ze al jaren. Wat is er mis? Ik gebruik Thunderbird ook al jaren.

Hoi @fwt, ik help je graag een stukje op weg met je e-mail. 

Door vakantiedrukte zijn we wat later bij je topic dan anders. Ik raad je aan om de e-mailinstellingen in Thunderbird eens rustig na te lopen. Op onze website vind je onze mailinstellingen, zowel voor IMAP als voor POP3. Dat hangt af van je je e-mail ingesteld hebt, en dat zie je meteen als je in de instellingen kijkt. Ik hoop dat je daarmee verder komt!


Hi @fwt, ik kreeg melding dat je mijn reactie gerapporteerd had en dat je niks bijzonders gevonden hebt. Je kunt beter hier in je topic reageren, zo is het zowel voor mij als voor andere behulpzame forumbezoekers gemakkelijker om met je mee te denken.

Ik begrijp dus dat je niets bijzonders gevonden hebt. Wat bedoel je precies, staan de instellingen goed? Hoe meer informatie je deelt, des te beter we je hier kunnen helpen. Met welke instellingen heb je jouw mail ingesteld in Thunderbird? En werkt je mail, afgezien van die melding, wel gewoon? Alle details zijn welkom.


Hallo @fwt , ik weet niet welk merk en type modem je hebt van KPN, maar het zou maar zo kunnen zijn dat de veiligheidsinstellingen voor wifi niet (meer) goed staan.

De enig juiste instelling momenteel is WPA2/AES, bij sommige modems moet je AES nog apart invullen.

Bij de oudere modems kon je als het volgt instellen WPA/TKIP, WPA2/AES of een combi ervan.

Alléén WPA2/AES  is dus de juiste instelling en WPA TKIP mag niet meer voorkomen in de instelling.

Even opslaan en je instellingen zijn weer bij.

Dan moet je de melding verouderd niet meer krijgen.

CC: @AlexandraÂ