Skip to main content

Goedemorgen 

Via deze weg de volgende vraag :

Op mijn iPhone 13 mini kpnmail ingesteld  volgende de stappen van de kpn website :

ik heb een hoofdemail adres met daar aangekoppeld een tweede email adres inkomend gaat dat goed alleen uitgaand niet  dan wordt de e-mail beantwoord met het hoofdemail adres en kan ik niet het tweede email adres kiezen (bij vorige iPhone kon dit wel zonder problemen)  er zal naar alle waarschijnlijkheid iets niet goed staan in de instellingen uitgaand maar ik kan het zelf niet vinden helaas :( 

hostnaam  smtp.kpnmail.nl

gebruikersnaam: mijn tweede email adres

wachtwoord : mijn wachtwoord

gebruik SSL   staat aangevinkt 

authenticatie  wachtwoord

serverpoort  587

 

Alvast bedankt voor de hulp,

 

Met vriendelijke groet 

 

Hallo @M.S de Jong , behalve de bovenstaande inloggegevens moet je in de regel ook ingeven welk emailaccount je gebruikt, heb je daar wel je 2e (alias) voor gebruikt of je originele account-naam?

 


Goedemiddag Jan,    het tweede email adres heb ik daar voorr gebruikt, 


Hallo @M.S de Jong het lijkt me ook zinloos om zowel een account als een alias op 1 apparaat te hebben staan, je krijgt de mail dan dubbel binnen, dus zinloos, want de alias verwijst naar het account, is in feite hetzelfde account.

Het is wel zinvol om 2 accounts te gebruiken op 1 apparaat.

 


Goedemorgen 

Via deze weg de volgende vraag :

Op mijn iPhone 13 mini kpnmail ingesteld  volgende de stappen van de kpn website :

ik heb een hoofdemail adres met daar aangekoppeld een tweede email adres inkomend gaat dat goed alleen uitgaand niet  dan wordt de e-mail beantwoord met het hoofdemail adres en kan ik niet het tweede email adres kiezen...

Hoe weet hij überhaupt het hoofd emailadres? Waar heeft u dat ingevoerd? Of is dat toestel helderziend? 🤔


Goedemiddag 

Volgens het stappen plan van het instellen van kpn mail moet je je gebruikersnaam -email adres van het hoofd e-mail adres invullen  (IMAP accountgegevens )  onder het kopje server inkomende post vul ik de gegevens in van het email adres wat onder het hoofdaccount is aangemaakt   zoals vermeld gaat dit inkomend goed  ( en nee ik krijg de emails niet 2x binnen)   maar uitgaande  dus e-mail beantwoorden en of een een email versturen gaat niet goed   daar blijft het hoofdaccount email adres staan  op mijn vorige iPhone kon ik dat bij versturen kiezen door het juiste lees : het aangemaakte email adres onder het hoofdaccount  (je kan er 5 aanmaken) te selecteren. Nu gaat dat niet en zoals geschreven ik kan zelf niet vinden waar dat fout gaat in de uitgaande email instellingen

dus alles hulp is welkom, 


Goedemiddag 

Volgens het stappen plan van het instellen van kpn mail moet je je gebruikersnaam -email adres van het hoofd e-mail adres invullen…

Dat was misschien vroeger zo. Maar dat hoeft tegenwoordig niet meer. Je kunt gewoon het 2de adres gebruiken om in te loggen. Dat hoofdemailadres dus helemaal niet gebruiken.

 


uitgaand staat ook ingesteld op het 2de email adres alleen zodra ik dus email wil beantwoorden of wil versturen  …..geen tweede e-mail adres 


na het nodige speur werk is het toch gelukt probleem opgelost