Skip to main content

Bij opstarten outlook 2019 pop up "internet e-mail" om wachtwoord in te voeren, na invoeren ww werkt het tot dat je PC uit aan hebt gezet en dan kan het weer komen.

 

 

Hoi @cmli, welkom! Vreemd dat hij het niet daadwerkelijk lijkt op te slaan. Controleer voor de zekerheid of je instellingen overeenkomen met wat wij op onze website vermelden.  Als dat zo is, dan verwacht ik dat het probleem hem toch ergens in Outlook zelf zit. Wellicht dat je dit dan bij  microsoft kunt navragen.


Alle instellingen kloppen met jullie, het werkt een tijdje dan na 10-20min, terwijl outlook aan staat merk je op dat het verzendeen /ontvangen foutmelding geeft. Dit geeft aan dat het probleem weer opgetreden is want als je outlook afsluit en weer opstart krijg je weer de melding wachtwoord invoeren.
ik heb het volgende al gedaan:
-Office volledig hersteld via configuratiescherm/programma's

-Nieuw profiel en account opnieuw ingesteld

-Nieuw profiel en nu ingesteld als pop ipv imap
-Dism en sfcscan gedaan

niks heeft geholpen, ik heb nu geen andere keus dan herinstallatie windows, maar hoop dat u toch een tip heeft.
 


@cmli :

Dit lijkt verdacht veel op het probleem uit dit topic

https://forum.kpn.com/e-mail-10/pop-planet-nl-melding-invoeren-gebruikersnaam-en-wachtwoord-508592

Hier staat ook een mogelijke oplossing.


Heb je de kans gehad om het topic die Willy linkt door te nemen, cmli?


@Ventha Dat probleem heb ik een tijdje geleden ook gehad. Het bleef maar terugkomen, totdat ik het betreffende e-mailaccount verwijderde en na enige tijd opnieuw aanmaakte. Vreemd genoeg lukte het niet als ik het e-mailaccount verwijderde en meteen weer aanmaakte.  Dus even wachten, en dan moet het volgens mij weer lukken. Overigens is pop.planet.nl nog gewoon in gebruik, dus daar kan het niet aan liggen.

Piet.

 

ik heb het doorgenomen, alleen hoe lang is “enige tijd” ?

dan probeer ik dat nog.


Goede vraag! Misschien kan @P.J.M. van der Vooren hier zelf een antwoord op geven 🙂.


ja :)


Ik zag ook deze link, lijkt een probleem van versie 2004!
https://answers.microsoft.com/en-us/msoffice/forum/all/outlook-2010-keeps-losing-password-since-windows/3c83dabd-6860-4f2f-872a-1fa123556f29

 

Als test heb ik een nieuwe lokale gebruiker in windows aangemaakt en daar het account ingesteld, deze blijft goed werken  🙂 Maar het moet in de huidige gebruiker goed werken omdat ik anders heel veel programma’s en instellingen handmatig moet overzetten.
 

 


‘Enige tijd’ was bij mij na ongeveer een half uurtje.

Piet.


‘Enige tijd’ was bij mij na ongeveer een half uurtje.

Piet.

Dank Piet, ik zie de logica niet in maar kan het altijd een keer proberen.

dank!


@cmli Ik zag de logica er ook niet van in, maar ik denk dat het iets te maken kan hebben met de koppeling met het Microsoft-account.

Piet.


@P.J.M. van der Vooren :

Ik zoek de "fout” in de manier waarop diverse besturingssystemen het geheugen "beheren”. Ik weet redelijk hoe het geheugenbeheer in Windows (7, 8 & 10) werkt. In Android & iOS zal het waarschijnlijk ongeveer hetzelfde werken.

Stel dat ik een programma start dat 50 MB groot is dan worden die 50 MB van de harde schijf gehaald en in het geheugen geladen. Sluit ik dat programma af dan wordt dit programma niet uit het geheugen verwijderd maar naar een buffer in het geheugen verplaatst. Wil ik dat programma opnieuw starten dan hoeft Windows dat programma niet van de harde schijf te halen maar kan het programma gewoon uit de buffers (meervoud) uit het geheugen halen. En dat gaat veel en veel sneller.

Daar bij die buffers gebeurt iets speciaals (nee, geen details) en dat kan de reden zijn waarom de mensen telkens opnieuw gevraagd wordt om hun bijv. wachtwoord in te voeren.