Skip to main content

OOk ik heb in 2020 dit probleem. Afzender stuurt mij een mail met een pdf bijlage. In het ontvangen bericht geen pdf wel een winmail.dat. Mijn provider one.com zegt dat het aan Outlook ligt (de kwestie van plain tekst of html) . Zie ook https://www.slipstick.com/problems/outlook-is-sending-winmail-dat-attachments/

Ik gebruik Thunderbird mail en mijn internetaansluiting is van KPN. Maar ook op mijn Iphone is bij hetzelfde bericht de pdf er niet bij. Wel de winmail.dat. vr gr Jan

 

*Admin: afgesplitst en een eigen topic voor vraag aangemaakt

 

 

@jkb Welkom hier op ons KPN Forum. Ik vraag me af of ik je correct begrijp. Klopt het dat er een e-mail gestuurd wordt naar een e-mailadres (dat niet van KPN is) met een PDF bestand. Dit PDF bestand is alleen te zien in de webmail, maar niet in de e-mail programma's die je gebruikt? 

Gaat het hier om een KPN mailadres of van een andere provider? 
Kan ik iets voor je betekenen betreft je internetaansluiting? 


@jkb Ik heb niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg hebt geregeld. Anders hoor ik het graag!


Tja, lijkt of we volstrekt langs elkaar heen praten.

Een afzender stuurt mij een mail met een pdf bijlage.

De door mij ontvangen mail geeft geen pdf bijlage te zien. Wel een bijlage winmail.dat waar ik niks mee kan beginnen.

Een soortgelijk probleem staat ook beschreven in de link die ik al in het eerste bericht bijvoegde.

Waar ontvang ik die mail: in mijn e-mailprogramma:

  • Thunderbird (ook hier geen pdf maar wel een winmail.dat)
  • en ook op mijn IPhone (ook hier geen pdf maar wel een winmail.dat)
  • Voorts op mijn webmail bij one.com (ook hier geen pdf maar wel een winmail.dat)

Mijn e-mailadres wordt gehost bij one.com.

Mijn internetaansluiting is ondergebracht bij KPN. 

Het lijkt op een probleem dat alleen aan de zijde van de afzender ligt en wel in Outlook plain tekst of html tekst misschien.

Stuurt deze afzender de mail naar mijn gmailadres dan is het pdf bestand er wel!!


@jkb Ho excuses, ik heb het verkeerd gelezen. Wat gek dat het bestand niet goed aankomt of dat je er niets mee kunt. Het lijkt erop dat het bericht niet goed binnenkomt/binnen gehaald wordt op de server van jou one.com e-mailadres aangezien datzelfde mailtje wel goed binnenkort op je g-mail account. Het lijkt dus te liggen aan de server van one.com, ook omdat je op de webmail, thunderbird en IPhone hetzelfde probleem hebt. Aan de afzender zal het niet liggen als hij precies hetzelfde mailtje op dezelfde wijze doorstuurde naar je gmail en die komt wél binnen als PDF. Heb je al contact gezocht met one.com? 

Het gaat hier dus niet om een KPN e-mailadres, waardoor ik niet met je mee kan kijken achter de schermen. 


Ja, met one.com nam ik al contact op; het probleem ligt niet op hun servers. Gezien hun professionaliteit neem ik dat voor absoluut juist aan. Blijft nog steeds dat Microsoft zelf aangeeft dat het in de instellingen van Outlook zit. vr gr Jan


@jkb Fijn dat Microsoft aangeeft dat het aan de instellingen ligt van het e-mailprogramma. Hebben ze je ook verteld hoe je dit kunt oplossen of aanpassen? 


Reageer