Skip to main content

Ik kom van XS4all, en heb in het verleden geen problemen gehad met het versturen van emails met grotere bijlagen. Ik wil nu de gegevens naar mijn boekhouder sturen maar dat lukt maar niet.

Weer een teleurstelling die overstap, weet iemand een oplossing?

 

MVG benno

Hallo @bennob in de nieuwe kpn cloud plaatsen en delen met je boekhouder via een link?


Wat mail je dan zoal naar de boekhouder dat het zo'n grote bijlage oplevert? Ik bedoel ... pdfjes zijn niet zo groot...

Ik doe de facturen allemaal 1 voor 1 mailen. Uiteraard via een automatisch script. En bij de boekhouder worden ze dan ook automatisch verwerkt. Ik kan vervolgens inloggen op de website van de boekhouder en daar een overzicht inzien van al de facturen die gemaild zijn.


Kpn cloud is genoemd, dan nog wetransfer


@EAZ1964

Gebruik WINRAR.

Daarmee kun je meerdere bestanden “inpakken” in 1 bestand. en vervolgens - met datzelfde programma in kleinere delen opsplitsen zodanig dat die wel ge-emailed kunnen worden.

http://www.nldit.com/software/utility-software/201309/172647.html


@EAZ1964

Gebruik WINRAR.

Daarmee kun je meerdere bestanden “inpakken” in 1 bestand. en vervolgens - met datzelfde programma in kleinere delen opsplitsen zodanig dat die wel ge-emailed kunnen worden.

http://www.nldit.com/software/utility-software/201309/172647.html

Dan moet die boekhouder dat programma ook installeren om het weer uit te pakken. Kans is groot dat die daar geen zin in heeft.


Bij XS 50MB en KPN 30MB, dus even in tweeën hakken, moet lukken toch?

Of even zippen.


Hoi @bennob 
Gebruik wetransfer.com
Tot 2Gb gratis verzenden


WETRANSFER.com


Hoi @bennob! Ik zie dat de community je al allerlei alternatieve methoden heeft voorgesteld, dank allen!

@driemaster geeft al aan dat er inderdaad iets verschil zit tussen wat XS kon en wat bij ons kan:

Bij XS 50MB en KPN 30MB, dus even in tweeën hakken, moet lukken toch?

Of even zippen.

Dus als je bestanden boven de 30 MB uitkomen, dan heb je inderdaad de volgende opties:

  • in meerdere bestanden opsplitsen en die los opsturen
  • het bestand zippen (ingebouwd in Windows, of door middel van een los programma (zoals 7Zip, WinRar, WinZip))
  • een clouddienst gebruiken om het bestand op te slaan en het door middel van een downloadlink te delen (KPN Cloud, Google Drive, OneDrive, WeTransfer)

Ondertussen een oplossing gevonden hoor, allen dank voor de antwoorden.

kan gesloten worden.


Ik kom ook van XS4all en volgens de informatie destijds gegeven zou er niets veranderen! Ik kon bij xs4all echt grote bestanden meesturen. Bij KPN gaat het al mis met vrij kleine bestanden. Zelfs 1 pdf pagina komt er niet door. Ik voel me enorm bekocht wat een krentenkakkers bij KPN. Ik ga overstappen want ik ben afhankelijk van het sturen van bestanden per mail.


Bij XS4all kon ik ruim meer dan 50MB meesturen. Dus wat moderator Erik zegt klopt niet.


@rvhrvh hoe groot is die pdf van 1 pagina dan?


Hallo @rvhrvh de dienst WeTransfer gebruiken voor grote(re) bestanden.

 


@rvhrvh

Krijg je een foutmelding en zo ja welke ?

Ik heb gisteren nog een bijlage van ca. 25 MB verstuurd zonder een probleem.


foutmelding ja dat de bijlage te groot is.


we transfer is niet veilig

 


we transfer is niet veilig

 

WeTranfer is best  veilig @rvhrvh , overheidsinstanties zoals het Nationaal Archief gebruikt het ook om complete archiefstukken van meerdere honderden pagina's door te sturen.

Die archiefstukken zijn in de regel (zeer) vertrouwelijke stukken.