Skip to main content

Ben overgestapt naar Kpnmail nu probeer ik een bijlage te versturen en later ook te ontvangen dat lukt mij niet.

Kan nergens vinden hoe groot een bijlage mag zijn bij de Kpn en kan het blijkbaar ook maar op een manier vragen.

Ik vindt het echt heel vreemd dat ik dit niet ergens kan vinden kom elke keer op dezelfde plek uit.

Heb er nu al spijt van dat ik naar de kpn mail ben overgestapt.

 

Hoi @Gefrustreerd Belachelijk, welkom op het forum!
De maximale grootte van een mail met bijlage is 30MB. Had je hiervoor een mailhost die grotere bijlages toestond?
Voor grotere bijlagen kun je vaak beter een filetransfer site gebruiken zoals KPN Transfer of wetransfer


Hoi @Gefrustreerd Belachelijk, welkom op het forum!
De maximale grootte van een mail met bijlage is 30MB. Had je hiervoor een mailhost die grotere bijlages toestond?
Voor grotere bijlagen kun je vaak beter een filetransfer site gebruiken zoals KPN Transfer of wetransfer


Hallo Thomas,

Ben er mee bezig geweest een PDF wordt verstuurd en ontvangen.

*.doc en *.xls worden wel verstuurd volgens de kpn ze staan in de map “Verzonden” maar ze worden niet ontvangen.

Foto's versturen ook geen probleem trouwens.

Zie de bijlage deze heb ik zo als je hem ziet op “Verzenden” geklikt.

*admin: privégegevens verwijderd

 


Heb je al gekeken of de mails als spam bestempeld zijn en in jouw spamfolder geplaatst zijn?

Je hebt, zo te zien, geen tekst in de body geschreven.

Wat als je dat wel doet?


Heb je al gekeken of de mails als spam bestempeld zijn en in jouw spamfolder geplaatst zijn?

Je hebt, zo te zien, geen tekst in de body geschreven.

Wat als je dat wel doet?

Hallo web,

Dat had ik dacht ik al gedaan, voor de zekerheid nog maar een keer.

Helaas niet gelukt.


Hoi @Gefrustreerd Belachelijk ,

Dat probleem zit hem in ieder geval niet in de bestandsgrootte. iets meer dan 300 kb, is feitelijk niets. Wat ik zie als ik in de logs kijk, is dat de antivirusbeveiliging op onze mailservers ingrijpt, en er een  VBAMacro/Downloader-virus in zou zitten.

Waar komen deze office documenten vandaan? Heb je die zelf gemaakt? Zo ja, ben je misschien heel ijverig geweest met het toepassen van macro's erin, waardoor het antivirusfilter het als virus herkent?


Hoi @Gefrustreerd Belachelijk ,

Dat probleem zit hem in ieder geval niet in de bestandsgrootte. iets meer dan 300 kb, is feitelijk niets. Wat ik zie als ik in de logs kijk, is dat de antivirusbeveiliging op onze mailservers ingrijpt, en er een  VBAMacro/Downloader-virus in zou zitten.

Waar komen deze office documenten vandaan? Heb je die zelf gemaakt? Zo ja, ben je misschien heel ijverig geweest met het toepassen van macro's erin, waardoor het antivirusfilter het als virus herkent?

Hallo Raymondt,

 

Er zitten idd wel macro’s in, over welk antivirusfilter hebben we het dan ?

volgens mij niet die van mijn computer wat met een ander mai adres kan ik ze wel versturen.

Ze komen wel gewoon ook in de sent items te staan.


Hallo @Gefrustreerd Belachelijk ,

Op onze mailservers zit naast een spamfilter, ook nog een virusscanner. Het lijkt erop dat de macro's die erin zitten downloaders zijn, wat een potentieel beveiligingsrisico is. Nogmaals de vraag dus of je de documenten zelf gemaakt hebt, en zelf ook de macro's erin gezet hebt. Mogelijk zou het wel kunnen werken als je ze in zou pakken in een zip, alhoewel ik niet weet of dat praktisch en werkbaar is. Ik kan altijd nog eens navragen aan de beheerders van het spam/virusfilter of ze na kunnen gaan waarom deze triggert, maar dan moet ik dus wel zeker weten of we vast kunnen stellen dat er echt geen virus in zit, en wat dan de gedachte is om dit toch tegen te houden.


Hallo @Gefrustreerd Belachelijk ,

Op onze mailservers zit naast een spamfilter, ook nog een virusscanner. Het lijkt erop dat de macro's die erin zitten downloaders zijn, wat een potentieel beveiligingsrisico is. Nogmaals de vraag dus of je de documenten zelf gemaakt hebt, en zelf ook de macro's erin gezet hebt. Mogelijk zou het wel kunnen werken als je ze in zou pakken in een zip, alhoewel ik niet weet of dat praktisch en werkbaar is. Ik kan altijd nog eens navragen aan de beheerders van het spam/virusfilter of ze na kunnen gaan waarom deze triggert, maar dan moet ik dus wel zeker weten of we vast kunnen stellen dat er echt geen virus in zit, en wat dan de gedachte is om dit toch tegen te houden.

Hallo Raymondt,

 

Virus zit er bij mij niet in zal een andere oplossing moeten gaan zoeken, wel vervelend.

Macro’s in een excel is toch niet zo bijzonder, maar het meest bijzondere is dat het wel in de map “Verzonden” wordt gezet.


Hallo @Gefrustreerd Belachelijk ,

Ik wil graag met je meedenken over hoe dit op te lossen is, maar de belangrijkste vragen die ik heb, heb je nog niet beantwoord.

 

Nogmaals de vraag dus of je de documenten zelf gemaakt hebt, en zelf ook de macro's erin gezet hebt.

Als het antwoord op bovenstaande vragen Ja is, kun je dan ook bevestigen dat het macro's zijn die iets van het internet downloaden bij uitvoeren?

 

Macro's an sich zijn niet bijzonder, in de zin van, het bestaat al lang en wordt regelmatig gebruikt. Ze zijn echter wel enorm misbruikgevoelig en worden dus ook enorm vaak misbruikt. Er is een vrij lange periode geweest dat dat de grootste bron der virusbesmettingen was.


Hallo @Gefrustreerd Belachelijk ,

Ik wil graag met je meedenken over hoe dit op te lossen is, maar de belangrijkste vragen die ik heb, heb je nog niet beantwoord.

 

Nogmaals de vraag dus of je de documenten zelf gemaakt hebt, en zelf ook de macro's erin gezet hebt.

Als het antwoord op bovenstaande vragen Ja is, kun je dan ook bevestigen dat het macro's zijn die iets van het internet downloaden bij uitvoeren?

 

Macro's an sich zijn niet bijzonder, in de zin van, het bestaat al lang en wordt regelmatig gebruikt. Ze zijn echter wel enorm misbruikgevoelig en worden dus ook enorm vaak misbruikt. Er is een vrij lange periode geweest dat dat de grootste bron der virusbesmettingen was.

Hallo Raymondt,

 

De macro’s heb ik zelf geschreven en halen niets van internet, wel opent de excel macro het bijbehorende word document.

groet,

 


Hallo,

Dank voor de opheldering. Ik heb even een vraag uitgezet bij de beheerders van het filter, dus ik zal hier op terug komen.

 


Waarom zip je de bestanden niet even? Dan ben je er vanaf denk ik.


@Gefrustreerd Belachelijk : de beheerders zouden graag eens een voorbeeld willen bekijken van de mails die tegengehouden worden. Zou je een voorbeeldmail kunnen sturen aan samples@kpnmail.nl en hier even een update kunnen plaatsen als je dat gedaan hebt? Dan laat ik hen er even naar kijken.


@Gefrustreerd Belachelijk: de beheerders zouden graag eens een voorbeeld willen bekijken van de mails die tegengehouden worden. Zou je een voorbeeldmail kunnen sturen aan samples@kpnmail.nl en hier even een update kunnen plaatsen als je dat gedaan hebt? Dan laat ik hen er even naar kijken.

Hallo Raymondt,

Verstuurd met mijn Gmail account anders komt hij nooit aan.

Jou naam erbij gezet en mijn Forum naam.


@Gefrustreerd Belachelijk dankjewel, voorbeeld heb ik ontvangen en bekeken samen met de experts. De conclusie is eigenlijk dat het inderdaad aan de macro’s ligt in de documenten. Daar waar het eigenlijk al heel lang de normaalste zaak van de wereld is dat .exe bestanden niet te verzenden zijn als bijlage, is dit inmiddels met office documenten met macro's ook het geval. Het probleem is namelijk dat die functionaliteiten enorm veel misbruikt worden voor het verspreiden van Malware, dus heeft men besloten dat niet als bijlage te willen accepteren. Inpakken in een zip bestand is eventueel een optie, of de extensie hernoemen naar iets anders.


@Gefrustreerd Belachelijkdankjewel, voorbeeld heb ik ontvangen en bekeken samen met de experts. De conclusie is eigenlijk dat het inderdaad aan de macro’s ligt in de documenten. Daar waar het eigenlijk al heel lang de normaalste zaak van de wereld is dat .exe bestanden niet te verzenden zijn als bijlage, is dit inmiddels met office documenten met macro's ook het geval. Het probleem is namelijk dat die functionaliteiten enorm veel misbruikt worden voor het verspreiden van Malware, dus heeft men besloten dat niet als bijlage te willen accepteren. Inpakken in een zip bestand is eventueel een optie, of de extensie hernoemen naar iets anders.

Hallo Raymondt,

 

Dank je wel, voor mij is het voldoende beantwoord en zal ze dus in moeten pakken, rond deze tijd doen we dat al genoeg en heb dus wel wat ervaring !!