Skip to main content

Als ik een foto invoeg in een e-mail dan wordt die niet altijd meegezonden. Wat gaat er fout? Zie de afbeelding in het vak staan waar je tekst kan typen voordat ik de mail verstuur maar bij verzonden items zie je dan niet de bijlage. Meestal gaat het goed maar niet altijd.

Lastig om dat te beoordelen. 

Misschien is het formaat van de foto te groot voor e-mail? Of mogelijk moet je eerst jouw mailbox wat schonen zodat er meer ruimte is in jouw mailbox. 


Nee, dat is het niet. Met dezelfde foto lukt het de tweede keer wel. Maar het staat natuurlijk stom als je een mail stuurt over een foto als die er niet bij zit. En dat je dan weer een extra mail er achteraan moet sturen.


Goedemorgen @Loofboom, bedankt voor jouw bericht!

Ik zou inderdaad ook eerst denken aan de grootte van het bestand, de foto als bijlage. Voordat je hem verzend, controleer je dan of de bijlage is geladen en is toegevoegd? Dat scheelt weer dat extra mailtje.. Of staat de foto er wel bij als bijlage, maar wordt ie niet mee verzonden? Laatste vraag voor dit bericht, gebruik je webmail van KPN of een ander e-mailprogramma? 


Hallo Susan,

Gebruik altijd de webmail. De laatste paar keer heb ik op de knop afbeeldingen invoegen gedrukt en dan staat de foto in het berichtvak voordat ik op verzenden druk. Als ik na het versturen bij verzonden kijk dan heb ik enkel tekst verzonden. Kan ik dan ergens een balkje zien o.i.d. dat de mail klaar is om te versturen?


@Loofboom, bij sommige foto's of bestanden duurt het laden erg lang. Er zijn, tijdens het laden, 2 pijltjes te zien die in een cirkel bewegen. Als de foto zichtbaar is, is het ook als bijlage toegevoegd. Is dit bij jou ook zo? 

Als je kiest voor afbeelding invoegen wordt hij inderdaad in het bericht zelf toegevoegd. Dat is ook een oplossing, mits het natuurlijk niet om tientallen foto's gaat!


Hallo Susan,

De foto stond in het berichtvak, daarom ook mijn  verbazing dat die niet meegezonden was. Het ging maar om een foto. Nazenden ging weer heel snel. Misschien was het gewoon te druk? Die pijltjes zijn mij niet opgevallen. Zal eens kijken hoe het de volgende keer gaat. Maar omdat ik de foto al zag dacht ik dat de mail klaar voor verzenden was. Sorteren werkt ook nog steeds niet goed helaas als je je inbox wilt opschonen. Bedankt voor uw reactie en uitleg.


Vandaag opnieuw hetzelfde probleem. Een keer gaat het goed en twee keer niet (zelfde foto, andere ontvanger). Ben benieuwd of hier een oplossing voor is.

Zal toch niet de enige zijn.


@Loofboom Susan is er een aantal dagen niet, dus ik reageer even voor haar. :hugging:  
Het probleem komt mij niet bekend voor. Gaat het steeds om dezelfde foto die niet meegestuurd wordt? Het gekke is dus dat je er helemaal geen melding van krijgt. Je komt er achteraf dus pas achter als je kijkt bij verzonden berichten.
@Dennis ABD ben jij bekend met dit issue? Enig idee waar dit aan kan liggen en hoe dit opgelost kan worden?


Hallo Lisa,

Zo is het, toen ik van de week bij verzonden berichten keek zag ik dat de foto niet meegestuurd was. Het was iets anders dan de vorige keer, maar je maakt er een rare indruk mee als je eerst een lege mail stuurt en daarna nog een met foto. Het komt vaker voor. Maar van de week was er al storing bij KPN. Of dat de oorzaak was of dat het enkel aan de webmail ligt dat is de vraag.


Ik heb dit probleem niet eerder gehoord. Heb je al eens een andere browser geprobeerd? Als het een issue met de webmail was, was dit probleem wel vaker voor gekomen...


Hallo Dennis,

Daar heb ik ook aan gedacht. Maar heb al die problemen niet bij de webmail van een andere provider.


Dan nog kan het de moeite zijn om het te proberen. Niet iedere webmail is hetzelfde tenslotte. Er kan iets met de browser zijn dat niet lekker samenwerkt met onze webmail bijvoorbeeld.

 

Zelfs iets simpels als de browser cache legen en cookies verwijderen kan helpen overigens.


Maakt het nog uit of je Iridium of Chrome gebruikt? Of zou het met beiden goed moeten werken?

 


Met sorteren merk ik nog geen verschil. Dat stemt mij niet hoopvol.


Reageer