Skip to main content
Vraag

Bijna alle bestanden uit KPN Drive verwijderd, maar geeft toch aan dat hij bijna vol is

• February 17, 2026
  • 22 reacties
  • 210 keer bekeken

Ondanks dat bijna alle bestanden uit drive (inclusief prullebak) verwijderd zijn blijft melding komen dat drive nagenoeg vol is (9,97 GB van 10.74 gebruikt)

Wat is hier aan de hand??

22 reacties

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • February 17, 2026

@JB117 

Maak een terugbel-afspraak . Het “repareren” van de drive is iets wat een medewerker van de KPN moet doen.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 18, 2026

Dank voor reactie. Alleen terugbel afspraak is nergens in de mijn kpn te vinden

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • February 18, 2026

Of gewoon 0800-0402 bellen. 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • February 18, 2026

Dank voor reactie. Alleen terugbel afspraak is nergens in de mijn kpn te vinden

Zie onderstaande link:

https://www.kpn.com/service/ugs?icid=contact:cd=community&campaignid=so:c=merk-community

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • February 18, 2026

Merkwaardig. Het schijnt dat de webpagina aangepast is en de “terugbelafspraak” is verwijderd van die webpagina.

Dus dan is de KPN Klantenservice het enige alternatief.

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • February 18, 2026

Er was een fout ontstaan, maar die is zojuist opgelost na mijn melding bij de moderators. Je vindt de belafspraak weer op die pagina. 

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • February 18, 2026

Het zou mooi zijn als de gebruiker het “repareren” van de KPN Cloud zelf kon doen. Bijv. in “Mijn KPN".

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • February 18, 2026

Het zou mooi zijn als de gebruiker het “repareren” van de KPN Cloud zelf kon doen. Bijv. in “Mijn KPN".

Het lijkt erop dat de software van de KPN Cloud nog een flink aantal foutjes heeft die moeten worden gefixed.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Hoi ​@JB117. Welkom op de KPN Community! Goed dat je zelf al even gekeken hebt of er nog ergens een volle map stond in de Drive die leeggehaald moest worden. Dat is allemaal leeg nu begrijp ik. Dan moeten wij eens kijken of we je opslagruimte kunnen resetten. Zou je daarvoor eens je profiel kunnen invullen met je achternaam, postcode en huisnummer en geboortedatum? Als je mij dan een seintje geeft als dat gelukt is, ga ik eens rondvragen voor je! 

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • February 19, 2026

@Arjan van KPN 

Er is een verschil tussen deze versie en deze versie van dezelfde webpagina. De 2e versie van deze webpagina bevat wel extra informatie over een “terugbelafspraak". Is dit gedaan met opzet of is een programmeerfout ?

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • February 19, 2026

Waar komt die 1e versie vandaan ​@WMG-N ? Die is fout, er ontbreken “parameters” in de link.
De 2e versie is de juiste.

Er waren gisteren problemen met die pagina, waardoor ook met de juiste link de optie belafspraak ontbrak. Dat probleem was na de melding bij de moderators snel opgelost.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Die parameters zijn niet zozeer het probleem, maar wel mist het deel ‘?icid=contact’ in de eerste link. Dat is wel essentieel om op de juiste servicepagina terecht te komen voor een terugbelafspraak. De tweede link is meer een deeplink van de servicepagina, net zoals dat bijvoorbeeld https://www.kpn.com/service/ugs?icid=vraag-stellen is. 

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • February 19, 2026

@RBxx 

Kies “Service” (bovenaan deze pagina/dit topic) en dan krijg je de 1e versie te zien. Terwijl ik de 2e versie gekopieerd heb uit een antwoord van één van de moderatoren. Het lijkt erop dat niet iedereen die het forum bezoekt deze link (“terugbelafspraak") mag gebruiken. Maar dat weet alleen iemand van de KPN.

• Deelnemer
  • February 19, 2026

Beste Arjan,

Als het gped is heb je alle gegevens via jullie helpdesk al doorgekregen. Verder werkt het KPN ID niet (goed) omdat jullie een email only daarin niet herkennen

Bovendien loopt op dit adres nog een KPN ID voor internet/vast bellen. Ik wil niet dat dit door elkaar gehaald wordt.

Hoor graag van je

• Deelnemer
  • February 19, 2026

@Arjan van KPN ,

Overigens bijzonder dat na aanloggen  en aanzetten 2 traps verificatie JB117 nu in het forum veranderd is in mijn volledige naam

• Deelnemer
  • February 20, 2026

@Arjan van KPN Ik weet niet of er achter de schermen al iets is gedaan maar krijg nu steeds de melding “Er s een onbekende fout opgetreden (AND-999)”

En drive is volgens het systeem nog steeds vol terwijl dat niet zo is

Mvg John

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Tot op heden is er nog niets gebeurd, dus ik zet graag nog even een actie voor je uit zodat je KPN Drive opslag wordt geleegd. Ik zie dat je al voor een groot deel je profiel hebt ingevuld, maar ik mis nog het e-mailadres/e-mailaccount waar het exact om gaat. Als ik die weet, bestaat ook niet het risico dat ik per ongeluk gegevens pak van één van je naasten op hetzelfde adres. Zou je dat kunnen invullen onder ‘Persoonlijke opmerkingen’? Verder werken wij grotendeels gescheiden van de telefonische helpdesk, dus wij hebben geen gegevens doorgekregen of iets dergelijks. We zijn afhankelijk van wat jij invult in je profiel. 

@Arjan van KPN ,

Overigens bijzonder dat na aanloggen  en aanzetten 2 traps verificatie JB117 nu in het forum veranderd is in mijn volledige naam

Als je toch graag je wat anoniemer beweegt op de Community, dan kun je via dit topic checken of een andere gewenste gebruikersnaam beschikbaar is. Dan passen we het voor je aan :) 

• Deelnemer
  • February 23, 2026

@Arjan van KPN email adres is in profiel toegevoegd

Hoor graag verder

Mvg

John

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Perfect! Ik heb een bericht gestuurd naar een achterliggende afdeling om je KPN Drive te resetten. Ik verwacht dat het ergens morgen al gelukt moet zijn. 

• Deelnemer
  • February 24, 2026

@Arjan van KPN Dankjewel! Ik ben benieuwd

Mvg

John

• Deelnemer
  • February 26, 2026

@Arjan van KPN 

Best Arjan,

Probleem opgelost!! Top & THNX!!!!

Mvg

John

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Graag gedaan!

En ik zag pas later dat je dit topic begon met een andere gebruikersnaam. Dat account kun je wel weer hergebruiken, want dat is aangemaakt met een ander e-mailadres. Als je het wachtwoord niet meer weet, dan kun je dat via wachtwoord vergeten weer herstellen. Het e-mailadres begint met ‘sh3’ en de rest weet je dan hopelijk wel.