Skip to main content

Ik gebruik op mijn laptop outlook 2019 en op mijn telefoon Edison Mail om mijn e-mail te ontvangen. Sinds een maand of zo belandt echter bijna alle inkomende mail bij beide programma's in de spambox. Van vrienden, bedrijven, zelfs de mail van kpn toen ik net inlogde op dit forum belandt in de spam.

Dit zijn allemaal afzenders die gewoon al jarenlang in de inbox komen en nu ineens niet meer, ongeacht hoe vaak ik blijf aangeven dat het geen spam is.

 

Aangezien het in twee programma's is, lijkt het me dat het probleem bij kpn ligt? Maar hoe krijg ik het opgelost?

Hallo @AZ1978 

 

Waarschijnlijk staat er iets fout ingesteld op je telefoon, in outlook of in webmail.

Als je outlook afsluit en op je mobiel zowel mobiele data en wifi uitzet en daarna alleen via webmail kijkt, gebeurd het dan nog dat alle mail naar de spam map verplaats wordt?

Als het dan niet gebeurd, start dan outlook en kijk wat er dan gebeurd.

Gaat dat ook goed dan je telefoon weer online brengen en kijk wat er gebeurd.

 

Bij welke gaat het fout? Daar moet je dan kijken of er b.v. geen regel ingesteld staat die alle mails naar de spam map verplaatsen.

 


Bedankt, ik denk dat ik het probleem heb kunnen lokaliseren. in eerste instantie leek me dit niet geschikt als oplossing, omdat ik zelf geen regels heb veranderd. Tot ik besefte dat ik een tijdje geleden wel iets heb getest: het mailprogramma op mijn telefoon maakte reclame voor een andere versie en die heb ik even getest, maar vond ik niks. Daarbij kreeg je mail niet automatisch in je inbox, maar moest je er eerst toestemming voor geven. Dat programma heb ik dezelfde middag nog verwijderd, maar de restricties zijn misschien wel gebleven, omdat beide programma's van hetzelfde bedrijf waren. Nu heb ik vanmiddag mijn account bij die andere versie volledig verwijderd en twee mensen wiens mail tot nu toe steeds in spam kwam, gevraagd om me te mailen. Die mails kwamen nu in ieder geval in de inbox. Hopelijk heeft dit het opgelost, anders kom ik nog terug :)


Als je de mail van het forum van deze post ook in je Postvak IN krijgt zal je het probleem daarmee wel gevonden hebben.
Je had dus 2 versies van dat programma op je mobiel draaien?


Nee, maar 1 versie. Ik gebruik al jaren Edison mail, naar volle tevredenheid, zowel op mijn gsm als tablet. Maar daar werd al een hele tijd onmail aangeprezen (van dezelfde makers). Omdat ik regelmatig mensen help in mijn omgeving vind ik het leuk om van tijd tot tijd, als ik het betrouwbaar genoeg acht, iets nieuws te testen om te zien of het wellicht juist gebruiksvriendelijker is, dit zou een andere manier van mail aanleveren hebben en ik kon nog wel een extra spammailadres (...@onmail.com) gebruiken. Dus ik heb die app even naast mijn Edison mail gebruikt, account aangemaakt en mijn telfort-adres toegevoegd. Ik vond het echter tegenvallen en niet gebruiksvriendelijk. Mails komen niet automatisch in je inbox, je krijgt eerst een pop-up of je die en die zender betrouwbaar vindt en zo ja, dan komt die op een veilige lijst. Dus eigenlijk net andersom dan wat je normaal bij een mailprogramma hebt. Ik vond het niks, dus ik heb die app diezelfde dag verwijderd. Omdat het echter van dezelfde makers is als Edison mail, wat ik wel bleef gebruiken, is daar blijkbaar toch een soort koppeling gekomen waardoor ineens allerlei gebruikers als onbetrouwbaar werden gezien en in de spam verdwenen. Die koppeling bevalt me niet zo, maar goed: vanmiddag heb ik via de website nog eens ingelogd bij dat onmail, de link met mijn telfortaccount ongedaan gemaakt, het hele account opgezegd en dan hoop ik dat nu het probleem is opgelost. Voorlopig wel. Zo niet, dan zal ik eerst edison mail ook eens verwijderen en anders moet ik toch bij kpn zelf zoeken denk ik.