Skip to main content

Dag,

 

Toen er internet werd aangesloten (wat toen via Telfort liep) kregen we een mail-service erbij. (cs.com a.k.a. CompuServe)

 

Van deze mail wordt nog gebruik van gemaakt. AOL is nu de eigenaar van dit email-domein. Maar mijn vraag is wat gebeurt er als ik ga overstappen naar een andere provider.

 

De reden dat ik interesse heb in overstappen naar een andere provider is omdat KPN maximaal 30mbit/s bij mij kan leveren en nog geen plannen heeft om dit te gaan verbeteren. (Hier heb ik al contact over gehad met KPN, zij hebben hier een onderzoek over gedaan.) Met een huishouden van 4 man waarvan 2 studenten merken we dagelijks wel belemmeringen hieraan, vandaar de interesse.

 

Graag hoor ik of iemand weet of ik mijn cs.com mail accounts blijf houden, of dat deze verloren gaan omdat het dienstcontract beeïndigd wordt.

Hoi @Jekkow, Dit is een hele goede vraag. Zoals je zelf aangeeft lijkt het niet meer in beheer bij ons. Dan verwacht ik dat het blijft werken, maar zeker weten doe ik dit niet. Ik heb dit even nagevraagd voor je. Zodra ik duidelijkheid heb, hoor je van mij. 


@Jekkow :

Bij de KPN blijven jouw emailadressen nog 6 maanden na opzegging actief. D.w.z. je kunt met dat KPN account geen email versturen maar nog wel ontvangen. Ik weet het niet zeker maar ik denk dat voor CS/AOL hetzelfde geldt.

Krijg je voor dat CS\AOL domein een aparte rekening ? Zo ja, dan neem ik aan dat je die emailadressen blijft houden.


Als jij geen contract meer hebt bij AOL dan vervallen ook 'hun’ emailadressen.


Als jij geen contract meer hebt bij AOL dan vervallen ook 'hun’ emailadressen.

@Jekkow :

Bij de KPN blijven jouw emailadressen nog 6 maanden na opzegging actief. D.w.z. je kunt met dat KPN account geen email versturen maar nog wel ontvangen. Ik weet het niet zeker maar ik denk dat voor CS/AOL hetzelfde geldt.

Krijg je voor dat CS\AOL domein een aparte rekening ? Zo ja, dan neem ik aan dat je die emailadressen blijft houden.

Ik ontvang geen aparte rekening voor AOL. Alleen de rekening van KPN. Dus dan is de vraag of de rekening van AOL dan gekoppeld is aan de zaken van KPN.

Maar dan komt wel de vraag omhoog komen of het mogelijk is om het dienstverband met KPN te beeïndigen maar wel het verband met AOL te behouden...


Het lijkt mij absoluut geen mail-adres van / via kpn. Want dan zou het via webmail.kpnmail.nl benaderbaar moeten zijn.

En als ik linksboven de button op https://www.compuserve.com/?guccounter=1 moet geloven is het benaderbaar via webmail.cs.com. CompuServe en AOL zijn onderdeel van Verizon Media.

Als je dus KPN opzegt houdt je je mail @cs.com lijkt mij. Als je daar geen factuur van krijgt zal het een gratis (?) dienst zijn…. net als Gmail bv.

Er zijn ook geen afschrijvingen van AOL in je bank te vinden?


Het lijkt mij absoluut geen mail-adres van / via kpn. Want dan zou het via webmail.kpnmail.nl benaderbaar moeten zijn.

En als ik linksboven de button op https://www.compuserve.com/?guccounter=1 moet geloven is het benaderbaar via webmail.cs.com. CompuServe en AOL zijn onderdeel van Verizon Media.

Als je dus KPN opzegt houdt je je mail @cs.com lijkt mij. Als je daar geen factuur van krijgt zal het een gratis (?) dienst zijn…. net als Gmail bv.

Er zijn ook geen afschrijvingen van AOL in je bank te vinden?


Ja, dat lijkt mij dus ook dat het een gratis dienst is. Zeker omdat je zonder enige kosten een nieuw account kan aanmaken bij AOL.

 

Maar graag hoor ik het of het 100% zeker is i.v.m. accountgegevens aanpassen op diverse websites naar een nieuwe mail.


Ik durf je 99,999 % te geven. @cs.com is geen kpn domein. En valt dus ook niet onder je kpn-abonnement.


De e-mailadressen zijn toch ook niet te vinden in Mijn KPN onder e-mailaccounts? Want als ze daar niet staan zijn ze niet van ons. Ik kan mij dat ook bijna niet voorstellen komt mij ook niet bekend voor namelijk. 


Nu ook nog even de bevestiging. Ik zou het navragen voor je en ik hebt antwoord gekregen. @cs mailadressen zijn niet van ons. Deze blijven dus bestaan.