Skip to main content

This is the mail system at host ewsoutbound.kpnmail.nl.

 

I'm sorry to have to inform you that your message could not

be delivered to one or more recipients. It's attached below.

 

<****> failed: host mail.protonmail.ch (176.119.200.128)

 said: 552 5.2.2 <****>: Recipient address rejected:

 Mailbox quota exceeded (in reply to RCPT command)

 

Admin: mailadres verborgen, eigen topic aangemaakt

Hello @Leivo 

 

That's a problem with the mailbox of the receiver of your mail, his or her mailbox is full (quota exceeded), that's why your mail is refused.

 

Of in het Nederlands:

Dat is een probleem met de mailbox van de ontvanger, zijn of haar mailbox is vol (quota exceeded), daarom wordt jouw mail geweigerd.


Hello @Leivo 

 

That's a problem with the mailbox of the receiver of your mail, his or her mailbox is full (quota exceeded), that's why your mail is refused.

 

Of in het Nederlands:

Dat is een probleem met de mailbox van de ontvanger, zijn of haar mailbox is vol (quota exceeded), daarom wordt jouw mail geweigerd.

maar hoe kan ik dat oplossen, volgens mij is de mailbox niet vol


Hoezo denk je dat, @Leivo ? Dat is wel wat de server van Protonmail zegt.


hoe kan ik het oplossen dan

 

 


hoe kan ik het oplossen dan

 

 

De mailbox opruimen.

summer......@ is jouw mailadres, neem ik aan?


nee ken deze mail helemaal niet daarom vind ik het zo vreemd


Daarom loont het om ook voortaan direct uitleg te geven in het topic, voordat we verkeerd advies geven. 

Ik raad je aan om als eerste je wachtwoord van je mailbox aan te passen. Er is een kans dat iemand mogelijk staat te spammen vanuit jouw account naar dat @protonmail adres. Die op zijn beurt weer aan jou als afzender meldt dat die vol is.


oké dank u wel ik ga het direct veranderen.

 


Vanwege je incomplete informatie dacht ik dat je het over de mailbox van protonmail had. Het is niet jouw KPN-mailbox die vol zit. Wel is die zeer mogelijk gebruikt voor spam.

 


Je kan zo'n melding ook krijgen als iemand zijn KPN mailadres automatisch doorstuurt naar dat betreffende email adres bij protonmail, @Leivo heb je een mail gestuurd naar iemand met een KPN email adres vlak voor je die foutmelding kreeg?

 

Heb je geen mail verstuurd dan zou ik bij je eigen mailinstellingen in webmail kijken of daar geen Automatisch doorsturen staat ingesteld.

 


Hoi @Leivo, ik zie dat de andere forumleden je al goede informatie hebben gegeven. Om het even samen te vatten:

De bouncemelding geeft aan dat de mailbox van dat protonmail mailadres vol is. En dat daarom jouw mail niet bezorgd kan worden. Dan kunnen er twee dingen gebeurd zijn:

  1. Vanuit jouw mailbox is een mail gestuurd naar dat protonmail mailadres. Dat kan rechtstreeks. Of het kan zijn dat je mailt naar iemand op een ander mailadres. En dat degene ingesteld heeft staan dat mail automatisch doorgestuurd wordt naar een ander adres.

    Je kan zo'n melding ook krijgen als iemand zijn KPN mailadres automatisch doorstuurt naar dat betreffende email adres bij protonmail, @Leivo heb je een mail gestuurd naar iemand met een KPN email adres vlak voor je die foutmelding kreeg?

    Daar merk je dan normaal gesproken niets van. Behalve als de mail dan niet op dat doorstuuradres bezorgd kan worden.

    • Hierbij de kanttekekening: het kan zijn dat een spammer toegang heeft gekregen tot jouw mailbox en die nu gebruikt om spam te versturen. Wijzig voor de zekerheid dan ook het wachtwoord van je e-mail. Dit kan door met je KPN ID in te loggen op email.kpn.com

      Ik raad je aan om als eerste je wachtwoord van je mailbox aan te passen. Er is een kans dat iemand mogelijk staat te spammen vanuit jouw account naar dat @protonmail adres. Die op zijn beurt weer aan jou als afzender meldt dat die vol is.

       

  2. Een spammer is aan het mailen naar mensen en heeft jouw e-mailadres ingevuld in het vakje ‘antwoordadres’. Dat hoeft namelijk niet dezelfde te zijn als het mailadres vanwaar mail wordt verzonden. En als mail dan niet bezorgd kan worden, dan komt de melding terecht op het mailadres in het vakje ‘antwoordadres'. Als dit het geval is, dan zul je waarchijnlijk meer van dit soort meldingen gaan krijgen. Daar kun je zelf op het moment dan verder niets aan doen. Meestal gebruiken spammers een adres een paar weken en houdt het dan wel weer op. 

dank voor de reacties, ik heb het ww veranderd en tot op heden geen last meer gehad👍