Skip to main content
Vraag

CalDAV-agenda synchroniseert geen afspraken meer (planet.nl / Open-Xchange)

• June 25, 2026
  • 1 reactie
  • 25 keer bekeken

Sinds ongeveer 20 april 2026 worden mijn agenda-afspraken via CalDAV niet meer volledig gesynchroniseerd. Alleen afspraken vanaf ongeveer 20 april 2026 komen door; alles met een datum vóór die grens verschijnt niet meer in mijn . Ik heb zelf niets aan mijn instellingen veranderd — daarvoor werkte het jarenlang prima.

Opstelling:
- planet.nl-mail (KPN, Open-Xchange), agenda via CalDAV (caldav.kpnmail.nl)
- Outlook met CalDAV Synchronizer én Thunderbird; beide tonen exact dezelfde grens.

Wat ik zie / heb getest:
- In de webmail staat mijn volledige agenda (sinds 2022) gewoon compleet. Alleen de CalDAV-synchronisatie kapt af.
- Taken (to-do's) synchroniseren wél normaal, inclusief oudere items. Het probleem zit puur bij afspraken.
- Ik heb een gloednieuwe agenda aangemaakt en gekoppeld: zelfde gedrag. Een nieuw aangemaakte afspraak met een datum vóór april 2026  doet hetzelfde, afspraken voor 20 april 2026 zijn ok niet zichtbaar..
- Een handmatige CalDAV calendar-query REPORT over een ruime periode (vanaf 2020) levert als vroegste losse afspraak tóch pas 20 april 2026 op; alleen terugkerende afspraken komen van verder terug mee.

Dit lijkt sterk op een server-side limiet op het synchronisatie-interval voor afspraken in Open-Xchange (de instelling die bepaalt hoe ver terug afspraken via CalDAV worden uitgeleverd, bijv. com.openexchange.caldav.interval.start). De grens van ongeveer 20 april ligt ongeveer 60 dagen vóór nu, wat op een vast/meeschuivend venster wijst.

Mijn vraag: herkent iemand dit, en is dit een server-instelling die rond 20 april is gewijzigd? Kan het interval voor afspraken worden teruggezet zodat de volledige historie weer via CalDAV beschikbaar komt? Alle tips om dit op te lossen zijn welkom.

1 reactie

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@Marije Heijdenrijk en welkom bij de KPN Community! Gek dat het synchroniseren voor die datum niet goed meer gaat. 😕

Als het via de webmail wel klopt dan vermoed ik dat het hem in CalDAV zelf zit. Ik heb rondgezocht of hier een oplossing voor is, maar ik kon zo niks vinden.
Ik raad je daarom aan om contact met CalDAV op te nemen hierover.

Hopelijk hebben zij de oplossing voor je en is het synchroniseren dan ook snel weer in orde. 
Ik ben benieuwd!