Skip to main content
Ik krijg geregeld SPAM over CBD Olie in mijn Email programma zeg ik elke keer dat het domein waarvan dit komt geblokkeerd moet worden. Ik stuur het bericht ook door aan de Fraude Help desk. maar nog steeds krijg ik hier e-mails over steeds weer van een ander email adres.

Mijn vraag is:


  1. kan de KPN dit soort deze mails niet uitfilteren als SPAM.
  2. is er een email browser waar ik naast SPAM selectie op email adres of domein naam ook kan weigeren op gebruikte tekst in de titel of het bericht zelf. zodat ik niet meer elke dit soort spam krijg.
PS ik gebruik nog steeds Windows Live Mail omdat dit in ieder geval een deel van deze zaken regelt.
Hier hetzelfde probleem met die ongewenste olie.



Ik heb de bewuste e-mails al enkele tientallen keren doorgestuurd naar zowel valse-email@fraudehelpdesk.nl als naar valse-email@kpn.com. Tot nu toe blijven de ongewenste mailtjes echter maar komen.



Piet.
Goedemorgen @ldries46, bedankt voor je bericht!



Spam is inderdaad niet fijn, en we werken er hard voor om veel spam tegen te houden. Dit lukt al aardig, maar er glipt altijd wel wat door! Je kan de mails doorsturen naar abuse@kpn.com en valse-email@kpn.com, zodat zij hier naar kunnen kijken. Verder kan je het e-mailadres toevoegen als ongewenst, zodat je van dát e-mailadres geen mails meer krijgt. Ze zijn zo slim om elke keer iets aan het e-mailadres te veranderen, maar zo voorkom je dat ze met het vorige e-mailadres weer iets kunnen sturen.



Ik ben helaas nog geen optie tegengekomen dat je spam kan filteren op tekst en onderwerpregel. Alleen op domein en e-mailadres op het moment 😞 Dus blijven doorsturen! Updates over spam kan je in dit topic vinden.
Ik ben helaas nog geen optie tegengekomen dat je spam kan filteren op tekst en onderwerpregel.

Dat kan met een e-mailfilter die je in webmail onder instellingen kunt maken. 😎






Ik ben helaas nog geen optie tegengekomen dat je spam kan filteren op tekst en onderwerpregel.Dat kan met een e-mailfilter die je in webmail onder instellingen kunt maken. 😎







Werkt dit? Zelf ook geprobeerd maar zie geen resultaat!
Begin te vermoeden dat de spamfilters nu eindelijk eens goed opgevoed moeten worden.

Als ik BITCOIN nieuws krijg wordt dat niet door het filter "ontdekt" en tot phishing spam gedefinieerd, maar "Social deals" mail wordt wél spam. Of is er sprake van financiële connecties?


Ik ben helaas nog geen optie tegengekomen dat je spam kan filteren op tekst en onderwerpregel.Dat kan met een e-mailfilter die je in webmail onder instellingen kunt maken. 😎



Werkt dit? Zelf ook geprobeerd maar zie geen resultaat!


Jazeker.

De onderstaande mail is vanaf een gmail account naar mijn planet.nl account gestuurd en door de e-mailfilter in de spamfolder geplaatst.


Bij mij werkt zo iets niet, helaas.

Ik krijg spam binnen op de inbox, wat door het spamfilter al als spam is gemerkt.

En toch komt het in de inbox.

Gelukkig komt de kennis van XS4ALL bij KPN, kunnen ze zo hun spam filter uitrollen over kpn mail.

En ja de olie handel, is erg moeilijk te weren.



Theo
Bij mij werkt zo iets niet, helaas.

Kan je eens een screenshot plaatsen van de e-mailfilter die je ingesteld hebt immers die e-mailfilters werken bij mij uitstekend, dus zou dat bij jou in principe ook zo moeten zijn.




Ik besloot ooit na zoveel advertenties om het te proberen, het was niet eens in de buurt van wat ze promoten