Skip to main content

Beste,

 

Vandaag probeerde ik outlook in te stellen op mijn nieuwe telefoon.

ik krijg na alle stappen te volgen de melding that het certificaat ongeldig is.

Nu heb ik al een rare constructie wat emailadres betreft, namelijk ik heb een hoofdemailadres bestaande uit letters en cijfers en het “onderliggende” emailadres waar ik mails mee verzend en ontvang. nu weet ik ook niet welke ik moet toevoegen en of het dan nog steeds imap of pop3 is.

graag zou ik alsnog mails ontvangen en verzenden vanuit mijn nieuwe smartphone. (moto G22)

alvast bedankt,

Marcel

Hallo @celke64 

 

Het beste kan je het onderliggend email adres gebruiken, dan wordt dat ook gelijk als verzend email adres ingesteld, anders moet je dat zelf later weer wijzigen.

Je kan ook beter voor IMAP kiezen, dan blijft alle mail ook op de KPN mailserver staan, zeker als je het ook op andere apparaten hebt ingesteld is dat handig en in webmail zie je dan ook nog alles.

 

Gebruik je echt outlook of de standaard email app?

In outlook hoef je in principe alleen je email adres in te voeren en je wachtwoord, dan zou de rest automatisch ingesteld moeten worden.

Via toestelhulp zou het ook automatisch moeten kunnen voor het standaard programma, aders de manuele optie uitvoeren, die G22 staat er niet bij maar je kan ook deze gebruiken, is ook Android 12: https://www.kpn.com/service/mobiel/problemen/toestelhulp.htm#!/device/motorola/edge-30-5g-model-xt2203-1

 

Aanvulling:

Die certificaat error krijg je meestal alleen als je de verkeerde server en/of poort gebruikt, maar bij automatisch instellen of de stappen via toestelhulp volgen zou dat allemaal goed moeten gaan.