Skip to main content

Bij mij staat “ dit root certificaat wordt niet vertrouwd “  (user trust rsa)

Is er een nieuw certificaat?

Heb het oude  verwijderd waarbij aangepast stond, uit een link uit dit forum een certificaat nieuw in de sleutelhanger gezet maar die wordt dus vertrouwd.

Kan wel gaan wijzigen maar doe ik liever niet.

Zit dat toch dat ik Mac heb?

 

*Admin: eigen topic aangemaakt naar aanleiding van reactie in dit topic. 
 

 

@Wout 1934 Hallo! Welkom op ons Forum.

Als ik het goed begrijp kun je niet inloggen op de webmail. Welke browser gebruik je, safari of chrome? Heb je met beide browsers dit probleem? 
Gebruik je deze link voor webmail? 


Lisa,

die link gebruik ik.De problemen zijn begonnen toen ik overgezet werd naar de nieuwe webmail denk ik.opeens een een melding dat er technische problemen waren.Kon wel gewoon van de Mac mail ophalen buiten webmail om.Maar kon ook niet meer inloggen mijn KPN en forum.

Met mijn windows pc geen problemen.Safari komt met “kan geen veilige verbinding opbouwen”maar de instellingen staan goed.In de sleutelhanger van safari staat bij het UserTrustcertificaat “niet vertrouwd”.In windows 10 kan ik niet bij certificaat komen om te kijken wat daar staat.Safari keurt het “hetzelfde”? certificaat af.Denk dus dat de lijst van vertrouwde site’s van Apple in mijn Mac niet goed is.Is er nog e?en link om een certificaat te downloaden

PS in het bericht staat een foutje ( wordt dus niet vertrouwd )


Heb je die Appel machine wel helemaal up-to-data naar de laatste versie?


Jazeker,maar ik blijf steken op El Capitan 10.11.6.De Truststore.html versie is 20151160.Maar volgensApple 21812100 moeten zijn. ( op internet weet niet meer direct waar )


Ja... die is van januari 2017. Bijna 3 jaar oud...


Blijf toch met vragen zitten:

  • ondanks oude vertrouwde lijst kwamen de problemen met de vernieuwde webmail.
  • was niet de enige met problemen
  • wordt de TrustStore.html niet meer ge-update

Ja, er zullen wel nieuwe certificaten geïnstalleerd zijn. Omdat de oude certificaten bijna verlopen waren. Om deze nieuwe certificaten op uw pc als geldig te verifiëren, moet ook uw besturingsysteem bijgewerkt worden.


Krijg ook regelmatig beveiligings up-dates.Ga uitzoeken waarom ik een oude versie heb

 


@Wout 1934 Ben je er ondertussen al achter waarom de updates niet kunnen worden uitgevoerd? Je zou eventueel apple kunnen bellen (0800-0201581) of zij je hierbij kunnen helpen?


hey Lisa, ben er niet eer verder meegegaan omdat ik er verder geen problemen zijn,het enige is dat ik het certificaat aan moet passen.

Groet Wout


Reageer