Skip to main content

Beste allen,

Misschien is dit een vraag, die zijdelings met KPN heeft te maken.

Het gaat om het volgende:

  1. Voor een klant draait ik op een VPS een mailserver met postfix, dovecot, spamassassin, clamav, dkim, spf, dnssec en dmarc.
  2. De server is geen open-relay (Test op mxtoolbox en de melding “Relay access denied” )
  3. De status van de server voldoet aan alle beveiligingseisen. (Mxtoolbox)
  4. Het cloudmark platform (KPN en Ziggo maken er o.a. gebruik van) weigert desondanks mails aan klanten van kpn. Dus domeinen als hetnet.nl, kpnmail.nl, kpnplanet.nl enz.
  5. De reden dat Cloudmark mails weigert is dat het ip van de server geblacklist is. (Your IP 1.2.3.4] is in RBL.
  6. Wanneer ik via http://csi.cloudmark.com/reset-request/?ip=1.2.3.4 de server probeer te delisten, krijg ik geen reactie van Cloudmark. De delisting wordt ook niet doorgezet. 

Mijn vraag is of jullie nog suggesties hebben om de mailserver uit de blacklist te krijgen.

Interessante vraag, @kezepema! Ik kan niet meteen beoordelen of wij iets voor je kunnen betekenen, maar ik denk dat @Dennis ABD hier wel iets meer over kan zeggen. 


@kezepema Krijg je de delisting er niet door, neem dan even contact op met abuse@kpn.com ter attentie van mij. Ik ga dan met Cloudmark schakelen.


Dank Marcia en Dennis,

Inmiddels heeft Cloudmark het ip gedelist.
 

 


Heel fijn! Bedankt dat je het nog even liet weten!