Skip to main content

op e oude PC werkt een “@concepts.nl” wel,(eerst naar Telfort toen naar KPN verhuist)

maar op de nieuwe pc krijg ik de instellingen in Thunderbird niet voor elkaar.

Heb al geprobeerd te bellen en te mailen, geen resultaat

Hallo @MwGV 

 

Welke instellingen gebruik je, je kan nu het beste de kpnmail servers gebruiken.

Instellingen IMAP (Aanbevolen)

Inkomende server: imap.kpnmail.nl SSL aanvinken en poort 993 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen (dat mag dus ook een concepts e-mailadres zijn)
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen
Uitgaande server: smtp.kpnmail.nl TLS (of SSL voor oudere apparaten) aanvinken en poort 587 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen

 

Zie ook deze pagina voor instellen van Thunderbird: https://www.kpn.com/service/internet/e-mail/instellen-laptop-pc/e-mail-op-mozilla-thunderbird.htm

 


Hoi @MwGV . Welkom op het forum.

Is het gelukt met de instellingen die @GeSp  doorgeeft?


Hallo, dank je wel.

 

hij geeft nu aan “Aanmeldingsgegevens verzenden”

(@imap.kpnmail.nl)

 

En daar blijft het bij….


Hoi @MwGV . Welkom op het forum.

Is het gelukt met de instellingen die @GeSp  doorgeeft?

Sorry Nee,… 

Ik kom niet verder.


 

hij geeft nu aan “Aanmeldingsgegevens verzenden”

(@imap.kpnmail.nl)

 

Waar heb je @imap.kpnmail.nl ingevult, bij email adres?

Je moet bij email adres je @concepts.nl email adres gebruiken.

Als inkomende server vul je imap.kpnmail.nl in, met beveiliging SSL en poort 993

 

Plaats anders eens een afbeelding van de instellingen (wel je naam en het gedeelte van je email adres voor het @ wegpoesten).

 


 


Dank voor jullie geduld 


Als je bij uitgaande server de poort veranderd naar 587 werkt het dan wel?


Ik krijg nu “fout bij aanmaken account”

inkomende server bestaat al.


Dan heeft Thunderbird die waarschijnlijk al opgeslagen omdat die wel werkt.

Als je naar Extra → Accounts en dan onderaan bij Uitgaande server (SMTP) kijkt, staat daar dan de KPN mailserver al bij en staat hij ingesteld zoals hieronder maar dan met je eigen email account.

Anders kan je die ook handmatig toevoegen zoals in de afbeelding.

 

 


Ja, …….@concepts.nl-smtp.kpnmail.nl (standaard)

 

Alleen verschillen met de foto hier boven: 

Beschrijving<niet gespecificeerd>

Authnticatiemethode: wachtwoord, onbeveiligd verzonden

verindingsbeveiliging :Geen

 

Kan dat wat uitmaken?


Bij verbindingsbeveiliging moet STARTTLS of SSL/TLS staan.

De rest staat dan goed.

Gebruikersnaam staat ook ingevuld met jouw emailadres?


Bij verbindingsbeveiliging moet STARTTLS of SSL/TLS staan.

De rest staat dan goed.

Ja, daar staat mijn Emailadres.

Dank voor je hulp,… maar hij doet het nog niet.

ik ga nu eten koken, fijne avond.


Ik heb ook even een concepts.nl email adres aangemaakt.

Daarna in Thunderbird gekozen voor een nieuw account aanmaken en automatisch laten zoeken naar de instellingen na invullen concepts email adres en wachtwoord.

Dan vult hij van alles in maar dat werkt niet, er moet dan een en ander aangepast worden via handmatig instellen.

Poort IMAP stond op 143, die aangepast naar 993, Hostnamen aangepast naar kpnmail.nl en de Gebruikersnaam aangepast naar email adres.

Daarna op Opnieuw testen klikken en dan werkt het bij mij met deze instellingen:

Na klikken op Gereed begon Thunderbird over een concepts.nl certificaat te zeuren, dat krijg je weg door het vinkje bij Uitzondering permanent opslaan (o.i.d.) weg te halen en dan op Uitzondering toestaan te klikken.

Er komt nu mail binnen en ik kan mail versturen.

 

Je zou het ook op deze manier kunnen proberen, eerst het oude account verwijderen, ook de uitgaande server en dan opnieuw instellen volgens bovenstaande methode.


Ik heb ook even een concepts.nl email adres aangemaakt.

Daarna in Thunderbird gekozen voor een nieuw account aanmaken en automatisch laten zoeken naar de instellingen na invullen concepts email adres en wachtwoord.

Dan vult hij van alles in maar dat werkt niet, er moet dan een en ander aangepast worden via handmatig instellen.

Poort IMAP stond op 143, die aangepast naar 993, Hostnamen aangepast naar kpnmail.nl en de Gebruikersnaam aangepast naar email adres.

Daarna op Opnieuw testen klikken en dan werkt het bij mij met deze instellingen:

Na klikken op Gereed begon Thunderbird over een concepts.nl certificaat te zeuren, dat krijg je weg door het vinkje bij Uitzondering permanent opslaan (o.i.d.) weg te halen en dan op Uitzondering toestaan te klikken.

Er komt nu mail binnen en ik kan mail versturen.

 

Je zou het ook op deze manier kunnen proberen, eerst het oude account verwijderen, ook de uitgaande server en dan opnieuw instellen volgens bovenstaande methode.

Goedenavond.

 

Dankjewel voor de moeite.

 

Dit plaatje hierboven klopt... 

Alleen:

"Krijg je weg door het vinkje bij Uitzondering permanent opslaan (o.i.d.) weg te halen en dan op Uitzondering toestaan te klikken.

Zie ik nergens… :-(

 

welk e-mail programma gebruiken jullie,?

ga ik kijken of vat wel werkt,…. ben hier zo klaar mee  :-(


Ik kan inmiddels mail versturen…

nu nog postvak in ophalen…  :-(


Als je die certificaatmelding niet krijgt zie je dat vinkje niet, misschien kreeg ik dat omdat ik het voor de 1ste keer instelde in Thunderbird en jij niet omdat je dat eerder al een keer had ingesteld voor concepts.nl.

 

Als je nu wel kan versturen zou je ook mail moeten kunnen ophalen als de instellingen gelijk zijn aan die in de afbeelding 3 posts terug.

Heb je dat account ook verwijderd en alles helemaal opnieuw ingesteld?

Kan je nog eens een afbeelding van je inkomende mailserver instellingen plaatsen, misschien is er toch nog een instelling die net even anders moet worden ingesteld?


Dank jullie wel…

 

Maar ik kom niet verder met Thunderbird.

heb nu de standaard mail van windows in gebruik, althans wegsturen.

Het ontvangen en postvak in heb ik nog steeds op de oude laptop  :-(