Skip to main content

Beste,

Het zakelijke email adres van onze winkel wordt sinds een aantal maanden geblokkeerd bij ontvangers die gebruik maken van een email adres van KPN.
De provider van onze email heeft enige tijd geen gebruik gemaakt van DKIM en SPF records, en waarschijnlijk is dit de oorzaak van het probleem. Ontvangers met een email adres van andere providers kunnen sinds het oplossen hiervan weer gewoon email ontvangen, maar alle mails naar een KPN adres worden geblokkeerd door de ontvangende servers.

Bijna 3 weken geleden, op 4 januari 2022, hebben wij een email gestuurd naar het abuse team van KPN via abuse@kpn.com, omdat dit werd geadviseerd op een forum post van een vergelijkbaar probleem. Tot nu toe is er nog niet op gereageerd met uitzondering van een ontvangstbevestiging.
Het ticketnummer is 38976088.

Is er een medewerker van KPN, van de Abuse afdeling, die ons kan helpen met het probleem?
Op het forum zijn helaas veel voorbeelden van het zelfde probleem te vinden.

Ik hoor graag van u terug,

Martijn Oosterhuis

Hoi @Martijn Oosterhuis ,

Welkom op het forum! Ik heb even gekeken naar het ticketnummer dat je opgaf, en die hebben we wel beantwoord, maar het lijkt erop dat dat mailtje je nooit bereikt heeft, waarvoor excuses. Wel lijkt het erop dat het probleem wat je aankaartte al opgelost is. De mailtjes werden tegengehouden door het spamfilter, maar als ik nu kijk zouden deze mailtjes niet meer tegengehouden mogen worden. Mijn verzoek is dus om het nogmaals te proberen, en het me te laten weten als het alsnog niet goed gaat, dan kijk ik graag nog even.


Heb je het al uit kunnen proberen, @Martijn Oosterhuis? Of mogen we uitgaan van ‘geen bericht is een goed bericht’?Â