Skip to main content

Voor mijn werk, heb ik een aantal mails moeten versturen, mail aan kpn, planet, etc komt allemaal terug met bovenstaande melding. Het gaat om het domein nvn.nl, is kan zien dat wij niet op een zgn zwarte lijst staan. Kunnen jullie me vertellen wat er aan de hand is? Ook als ik via mijn eigen outlook account een mail naar die adressen wil sturen, krijg ik dezelfde melding. 

 

Hoor graag wat er aan de hand kan zijn, zodat ik het op kan lossen.

 

Linda

Hallo @lindagiesen, wat staat er vóór de melding “Recipient rejected”?

Als het goed is, staat er iets als 550 x.x.x

Voorbeelden: 550 5.1.2 Recipient rejected of 550 5.1.0 Recipient rejected

Mogelijk bestaat het email adres van de ontvanger niet (meer) en accepteert de KPN mailserver dit daarom niet. Weet je zeker dat de email adressen (nog) correct zijn?


Hallo Ruud, 

 

dank je wel voor je reactie: het gaat om de volgende code:  DSN-code 5.1.0 in Exchange Online - Office 365 Als ik je goed begrijp dan zijn deze mailadressen niet meer actief? 

 

Hartelijke groet

Linda


Hallo @lindagiesen , Linda,

Er is in ieder geval iets aan de hand met de mailadressen. Het gelinkte artikel geeft wat mogelijkheden en suggesties. Kan je de geadresseerden op een andere manier bereiken om het mailadres te controleren?


Hallo Ruud,

 

klopt dat is een link naar meer uitleg, verderop in de mail staat dit: 

cpsps-ews06.kpnxchange.com
Remote Server returned '550 5.1.0 Recipient rejected.'

 

Ik krijg deze melding bij meerdere adressen, zowel van kpn als planet als hetnet…..Helaas heb ik alleen mailadressen en geen telefoonnummers…..zou je misschien 1 van die adressen na kunnen kijken of ze wel of niet actief zijn? Als blijkt dat ze niet actief zijn, kan ik de adressen verwijderen.

 

groetjes

Linda


Hallo Linda,

Als mede-forumlid en KPN klant (zie mijn ondertekening) heb ik geen toegang tot die informatie. Daarvoor moet je wachten op de reactie van een KPN moderator, afhankelijk van de drukte binnen enkele dagen. Privacy regels zouden daarbij echter ook nog in de weg kunnen staan.


Dank je wel voor het meedenken Ruud.


Waarschijnlijk een storing bij KPN. Mail die ik wou versturen is vertraagd.


Hi @lindagiesen, welkom hier. Excuses voor de late reactie. Fijn dat Ruud al goed heeft meegedacht. Ik wil best een mailadres controleren voor je. Wil je die in jouw profiel zetten en dan hier even een seintje geven? Mocht dat het niet zijn, wellicht dat @Raymondt dan wel een goed idee heeft. :slight_smile:


Hallo @lindagiesen ,

Als je mij een privebericht kan sturen met daarin een aantal adressen waar je naar probeert te versturen, en ongeveer de datum/tijdstip erbij van de poging, dan kijk ik graag even voor je wat er mis gaat.


Hallo Raymondt,

 

Ik stuur je zo een privebericht. Het gekke is dat ik ook naar abuse@kpn.com heb gemaild en die kreeg ik ook terug….


Bedankt voor de aanvullende informatie Linda! We zijn er dus achter gekomen dat de foutmelding ontstond door het niet meer bestaan van de betreffende e-mailadressen. Indien je wil dat ik nog even nakijk waarom het bericht bij abuse niet aangekomen is, dan kijk ik dat nog graag even na voor je. Ik heb dan even een datum en tijdstip (ongeveer) nodig van wanneer je het geprobeerd hebt, en eventueel de foutmelding die er toen gekomen is (dat zal in dit geval namelijk niet Recipient rejected zijn).

 


Bedankt voor de hulp Raymond! Wordt zeer gewaardeerd. :pray_tone3: