Skip to main content

Sinds enige tijd gebruik ik het nieuwe ‘Outlook’ in plaats van Windows Mail omdat dit niet meer ondersteund wordt. Sindsdien heb ik problemen met mijn kpnmail. Ik moet bijna dagelijks opnieuw inloggen met mijn wachtwoord om mijn mail te kunnen binnenhalen. Daarnaast schakelt het programma steeds over naar Engels, ook al verander ik de taal. Bij het typen van een mail komen er dan onder elk woord rode golfjes, omdat de Nederlandse taal niet wordt herkend. De gmail adressen die in Outlook staan functioneren wel gewoon goed.

Wat kan ik hieraan doen?

Even met Microsoft contact opnemen @Madeliefje3 of de KPN Webmail gebruiken.

Als alternatief kun je ook OEClassic downloaden en installeren een mooi alternatief voor de oude mailprogramma's van Windows, maar lijkt er sprekend op.

 


@Madeliefje3 

Het nieuwe Outlook heeft nog een flink aantal “zwakke punten” in de programma code. Je bent niet de enige/eerste hier op dit forum die hier over klaagt.

Outlook Express Classic (OEC) ( https://www.oeclassic.com/ ) is mijn favoriete emailprogramma dat probeert om zoveel mogelijk op het stokoude Outlook Express te lijken, dat met Windows 2000 meekwam. Maar OEC werkt ook op Windows 7, 8, 10 en 11. Van het programma worden er nog steeds regelmatig nieuwere versies uitgebracht.


Mijn versie is van de week ge-updated naar versie 4.9 @WMG-N 


@N.N. 

Om precies te zijn:  de laatste programmaversie is v4.9.1 (van 2 mei j.l.).


Het kan inderdaad aan Outlook liggen, maar her blijft vreemd dat het alleen maar deze issues heeft met KPN email. Andere mailboxen werken gewoon prima, maar als ik dan op KPN klik, ineens weer het wachtwoord venster.

 

Ook online vind je niet veel dezelfde problemen, met de nieuwe outlook app. Het maakt het ook niet makkelijker op trouwens, dat ze dezelfde naam hebben gebruikt.


@N.N.

Om precies te zijn:  de laatste programmaversie is v4.9.1 (van 2 mei j.l.).

Ik gebruik de gratis versie @WMG-N , dus kan niet beschikken over 4.9.1 (Bêta), maar zie hem wel staan.

 


Net de helpdesk KPN aan de lijn gehad, die erkent dat dit een issue is en blijft. Ik krijg geen antwoord of KPN hierover met Microsoft in gesprek is?


Net de helpdesk KPN aan de lijn gehad, die erkent dat dit een issue is en blijft. Ik krijg geen antwoord of KPN hierover met Microsoft in gesprek is?

KPN gaat daar ook niet over in gesprek met MS, want KPN heeft geen probleem met de mail, maar MS, het is aan MS de taak om e.e.a. op te lossen @Toytoy49 


Misschien heb je hier iets aan:

Windows mail en windows outlook (new) zijn 2 verschillende applicaties, bij mij in de taakbalk/startscherm stond nog een snelkoppeling om de mail-versie te openen, dan kom je dus wel in outlook terecht, maar met genoemde inlog problemen, ik heb de snelkoppelingen nu vervangen door windows outlook (new) en open het programma nu via deze weg, en ik krijg geen melding meer


Reageer