Skip to main content
Antwoord

De e-mail adressen konden niet opgeslagen worden bij herstel e-mail adressen

• September 28, 2025
  • 5 reacties
  • 65 keer bekeken

Ik heb per ongeluk mijn e-mailadres en alias verwijderd en ik wil deze herstellen, maar ik krijg een foutmelding.

Ik verzoek u vriendelijk om het primaire e-mailadres en de alias opnieuw voor mij te activeren, zodat ik mijn oorspronkelijke e-mailadressen weer kan gebruiken.  Ik heb begrepen dat deze adressen momenteel nog de status “gereserveerd” hebben.   Kunt u deze reservering voor mij opheffen en het e-mailadres opnieuw beschikbaar maken?  Alvast bedankt voor uw hulp en medewerking.

De e-mailadressen konden niet opgeslagen worden. E-mailadres m……...@kpnmail.nl is niet beschikbaar.

Beste antwoord door Maja van KPN

We beheren inderdaad onze eigen mailservers ​@KlaasMulder, en bieden meerdere beheeropties via je account, waaronder het verwijderen van mailadressen. Als je dat doet, wordt de inhoud van het mailadres direct helemaal verwijderd. Dit valt door ons dan ook niet meer terug te halen. Het komt niet heel vaak voor dat iemand onbedoeld mailadressen verwijderd, waardoor we ook geen proces in hebben gericht om dit door de klant zelf te laten herstellen.
Als een emailadres door de klant zelf wordt verwijderd, wordt het betreffende emailadres door ons tijdelijk ‘gereserveerd’. Dat houdt in dat het emailadres niet meer actief is, maar óók niet opnieuw aan te vragen valt, behalve door de klant waar het emailadres eerst actief was. Dit doen wij om te voorkomen dat iemand anders er vandoor kan gaan met het emailadres en zo geven we de klant bedenktijd. Het mailadres is dan opnieuw aan te vragen mocht de klant spijt krijgen van het verwijderen, óf dit per ongeluk hebben gedaan. Dat het voor jou heel erg vervelend is dat je nu direct alles kwijt bent, dat snap ik heel goed. Ik ga dan intern wel even een voorstel doen of het mogelijk is om ook de inhoud van de mailboxen te bewaren tijdens de reservatieperiode!

5 reacties

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • September 28, 2025

De snelste weg is door morgen te bellen met 0800-0402. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 29, 2025

Bedankt voor de snelle en duidelijke hulp. Mijn probleem met het e-mailadres is opgelost en ik ben zeer tevreden over de ondersteuning die ik heb ontvangen.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • September 30, 2025

Welkom op de community ​@KlaasMulder 😊 Wat fijn om te lezen dat je hier snel op weg bent geholpen en dat het probleem ook direct voor je op is gelost!
Nog even voor de volledigheid vul ik de reactie van AriënC aan met de andere mogelijkheden om rechtstreeks contact met onze medewerkers te krijgen. Dit kan online via  FacebookenX, maar het is ook mogelijk om een belafspraak maken via onze digitale assistent. Je wordt dan teruggebeld op een moment dat het jou goed uitkomt!  

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 30, 2025

Ik begrijp dat de servers waarvan de berichten worden verzonden eigendom zijn van KPN. Zou het niet eenvoudiger zijn geweest om elke gebruiker de mogelijkheid te bieden zijn e-mailadres rechtstreeks vanuit het account te herstellen? Geef hen ten minste 30 dagen voordat het wordt verwijderd. Waarom moet ik bellen als ik gewoon kan inloggen op mijn account?. Het probleem is dat ik moet worden doorverbonden met een andere afdeling om mijn e-mailadres terug te krijgen. KPN vermeldt het nummer van die afdeling echter niet. Ik begrijp dat deze domeinen zijn gekocht, maar ik zou graag zien dat men transparanter is naar de gemiddelde gebruiker. ook wat er gebeurt met alle e-mails wanneer een gebruiker zijn account verwijdert, ze kan herstellen of ze allemaal worden verwijderd, de optie om gereserveerd te worden is niet duidelijk. Het is mogelijk om berichten te herstellen die ik heb ontvangen op een account dat gereserveerd is en in het bezit is van KPN. Iemand heeft per ongeluk e-mails verwijderd. (Ik heb een KPN-account, ik heb per ongeluk mijn e-mailadres verwijderd en op een dag had ik er geen toegang meer toe. Hoe kan ik deze berichten herstellen of bestaat zoiets niet?).

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • Antwoord
  • October 3, 2025

We beheren inderdaad onze eigen mailservers ​@KlaasMulder, en bieden meerdere beheeropties via je account, waaronder het verwijderen van mailadressen. Als je dat doet, wordt de inhoud van het mailadres direct helemaal verwijderd. Dit valt door ons dan ook niet meer terug te halen. Het komt niet heel vaak voor dat iemand onbedoeld mailadressen verwijderd, waardoor we ook geen proces in hebben gericht om dit door de klant zelf te laten herstellen.
Als een emailadres door de klant zelf wordt verwijderd, wordt het betreffende emailadres door ons tijdelijk ‘gereserveerd’. Dat houdt in dat het emailadres niet meer actief is, maar óók niet opnieuw aan te vragen valt, behalve door de klant waar het emailadres eerst actief was. Dit doen wij om te voorkomen dat iemand anders er vandoor kan gaan met het emailadres en zo geven we de klant bedenktijd. Het mailadres is dan opnieuw aan te vragen mocht de klant spijt krijgen van het verwijderen, óf dit per ongeluk hebben gedaan. Dat het voor jou heel erg vervelend is dat je nu direct alles kwijt bent, dat snap ik heel goed. Ik ga dan intern wel even een voorstel doen of het mogelijk is om ook de inhoud van de mailboxen te bewaren tijdens de reservatieperiode!