Skip to main content

Beste mensen,

Ik heb een Iphone. Regelmatig check ik mijn kpnmail op mijn telefoon via internet. Ik doe het ook regelmatig via mijn laptop. Nu gebeurt het best vaak dat ik op mijn telefoon mailtjes zie in mijn postbus die ik niet zie als ik via mijn laptop inlog op mijn account. Daar begrijp ik niets van. Hoe kan dat?

 

@AlexanderVon

Ik vermoed dat je op jouw laptop het POP en op jouw smartphone het IMAP protocol gebruikt. Dat kun je zien bij “inkomende server” bij de instellingen van elk account (laptop + smartphone). Staat daar bijv. “POP..kpnmail.nl” (POP protocol) of staat daar bijv. “IMAP.kpnmail.nl” (IMAP protocol) ?

Log eens in bij de KPN webmail ( https://webmail.kpnmail.nl/mail/logon.asp ). De mappen die je daar ziet zijn de mappen die je ook moet zien bij het account dat met IMAP protocol werkt (laptop of smartphone). Één van de mappen die je niet ziet bij een account dat met het POP protocol werkt is de map met alle berichten die als spam zijn aangemerkt.


He Willy,

Bedankt. Ik heb echter geen speciaal account gemaakt voor kpn op mijn smartphone. Ik benader kpn gewoon via internet. Waar zou ik die inkomende server dan moeten zoeken?

 


@AlexanderVon 

Dus je gebruikt de webmail op jouw smartphone en niet een email app/programma. Want bij de webmail wordt het IMAP protocol gebruikt. Dan moet je nog even kijken in jouw emailprogramma op jouw laptop wat de “inkomende server” is (POP of IMAP).