Skip to main content
Hallo Service desk,



Ik heb de laptop meegenomen op vakantie en kan geen mail verzenden vanuit (...) Ontvangen lukt wel. Wel mail versturen vanuit dezelde firefox mail programma vanuit mijn (...)



Weten jullie wat er fout is gegaan?



Ik krijg de volgende waarschuwing nadat ik op zend gedrukt heb.

Er is een fout opgetreden bij het verzenden van e-mail. De mailserver antwoordde: 5.7.1 Sender address rejected: Unable to relay without authentication.. Controleer of uw e-mailadres juist is ingesteld in uw accountinstellingen en probeer het opnieuw.





MvG



John



*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

Heb jij in jouw mailcliënt wel ingesteld staan dat voor smtp poort 587 met SSL en authenticatie gebruikt moet worden?

Het lijkt er namelijk op dat je dat niet zo ingesteld hebt.
Servertype Pop-mailserver

Servernaam pop.kpn.mail.nl poort 995



is dat wat je bedoeld?
Verbindingsbeveiliging SSL/TLS
Authenticatiemethode Normaal Wachtwoord.
Wacht effe. de uitgaande is SMTP server is wel 587. maar dan staat de verbidningsbeveiling automatisch op STARTTLS en geen authenticatie
Poort 587 met SSL. en dan verbindingsauthenticatie normaal wachtwoord. Werkt niet. Krijg dan naar een 30 seconden een timing error.
Werkt weer. met poort 587 en STARTTLS, authenticatie normaal wachtwoord en gebruikersnaam.



kijk het even aan maar 2 mails uitgestuurd en zijn verstuurd



bedankt



john
Mooi dat het weer werkt. ☺️

Ik liep tegen dezelfde melding aan (De mailserver antwoordde: 5.7.1 Sender address rejected: Unable to relay without authentication) en alles stond goed, zoals beschreven in het gemarkeerde antwoord.

Het probleem verdween nadat ik mijn email-client herstart had. Blijkbaar had het een herstart nodig om de nieuwe configuratie actief te maken.

Ik gebruik Mozilla Thunderbird, versie 115.5.0 (64-bit).

Gebruikte instellingen:

Server Name:     smtp.kpnmail.nl
Port:     587
User Name:     <JOUW_EMAILADRES>@kpnmail.nl
Authentication method:     Normal password
Connection Security:     STARTTLS

Ook al is dit topic oud, je vind dit wel als eerste, wanneer op dit probleem zoekt. Daarom heb ik dit toegevoegd. Misschien dat andere mensen deze informatie ook helpt.


Reageer