Skip to main content
Simpele vraag,



Wat moet de optie verwerpen in een zelf aangemaakt e-mail filter doen?







Ik zelf ga er vanuit dat het een Bounce functie is, maar heb dit tot op heden niet aan de praat gekregen.



Spam komt bij mij nl binnen op mijn hoofd mail adres (gebruikersnaam@knpmail.nl) en aangezien ik alleen maar aliassen gebruik hoef ik alleen maar te filteren op gebruikersnaam en kassa!

Nu is het verplaatsen naar de spam folder eigenlijk al voldoende maar bouncen is een betere mogelijkheid om van spam-lijsten af te komen.

Als ik in het mailfilter de actie verplaatsen naar verwerpen zet gebeurt er dus niets en word mail gewoon weer doorgelaten (dus geen filtering meer).

Met bericht of zonder heeft ook geen effect.

En ook geen bounce mail retour aan de afzender, getest vanaf meerdere (géén kpn) mail adressen.



Dus récapituler,



Bergrijp ik de optie niet? of werkt deze gewoon niet?



Graag een (goed onderbouwde 😉) reactie.
Toevoeging:



Het lijkt nu wel te werken, alleen is nog wel onduidelijk waneer een filter actief is.

Als je een filter aanpast krijg je niet altijd de (popup) melding dat deze is aangepast, en actief is.



Het werkt dus wel maar het heeft wat geduld en volharding nodig.
Het heeft helaas niet lang geduurt nu lijkt het persoonlijke e-mail filter het weer niet te doen.

Ik heb als regel ingesteld dat alle mail met ”aan” "is" -"gebruikersnaam"@kpnmail.nl "dan" verwerpen, lijkt mij simpel.

Maar waarom laat het filter dan toch doodleuk mail gericht aan dit mail adres door ?



En nu niet mijn eigen antwoord als oplossing markeren aub


En nu niet mijn eigen antwoord als oplossing markeren aub


Ik zal het niet weer doen 😅



Maar zonder gekheid: heel vervelend! Ik weet niet precies waarom dit niet werkt en ga dit intern navragen. Zodra ik meer weet, kom ik erop terug!
Ik ben er nog niet achter, dus duik er nog wat verder in. Ik hou je op de hoogte!
De collega's hebben dit filter even getest: in combinatie met een naam in de afzender (Van) en met een e-mailadres in de recipient (Aan) filter op hoofd mailadres. Beide filters werken wel. Als ik bij het 2e filter mail naar de alias *** komt de mail wel aan. Als de filters inactief zijn komt de mail ook aan. Wellicht zijn er (m)eerdere filters of staat het vinkje onder niet aan? Anders kan ik dit gedrag zoals beschreven niet verklaren.



Kan je hier iets mee?
Je hebt niet meer gereageerd, dus ik hoop dat je met bovenstaande uit de voeten kunt. Als ik je nog ergens bij kan helpen, weet je me te vinden.