Skip to main content

Ik heb een e-mailadres verwijderd, sindsdien staat er “Deactivatie loopt”. Ik heb het topic een aantal keer voorbij zien komen. Kennelijk loopt er iets vast en moet er iets verholpen worden. Kan iemand mij daarbij helpen? Alvast dank

@Janheefteenvraag 

Nou Jan, een moderator kan dat voor jou (laten) regelen. Vul dan wel jouw volledige forum-profiel en zet in het veld opmerkingen het e-mailadres wat verwijderd moet worden. 

 

Dubbele posting : 

https://forum.kpn.com/e-mail-10/deactivatie-emailadres-loopt-490906

 


Ik heb profiel aangevuld en het te verwijderen emailadres in de opmerking gezet. Is dit voldoende?


Prima Jan, 

Er komt hier vanzelf een moderator langs. Die regelt het verder voor jou. 


Goedemiddag @Janheefteenvraag, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Het kan dan inderdaad zo zijn dat het vastloopt, maar dat is makkelijk te verhelpen. Ik heb het doorgegeven, ik ga er vanuit dat het volgende week opgepakt en opgelost gaat worden voor jou! Wil je het even in de gaten blijven houden en bij me terugkomen als het eind volgende week nog niet geregeld is?


Gelukt. Dankjewel, Susan!


Top, fijn om te lezen! Graag gedaan :blush:


Nadat de deactivatie heb ik opnieuw een e-mailadres (met de juiste naam) aangemaakt. Dat functioneert echter niet. Ik heb derhalve wederom het e-mailadres verwijderd. Ook nu blijft de de-activatie hangen. Graag hulp!


@Janheefteenvraag, wat functioneerde er niet aan? Ben je wel alle instellingen bij langsgelopen om het eventueel werkend te krijgen? 

Ik heb in ieder geval de technische dienst aangestuurd om hem weer te verwijderen.


Dank je Susan. Ik kon alleen mails versturen (zowel op de webmail als vanaf Apple mail), maar niet ontvangen. Ik heb uiteraard alle instellingen geprobeerd. Ook via de webmail functioneerde het ontvangen van mails niet. 


Hmm dat is niet handig inderdaad! Mocht je hier straks weer tegenaan lopen dan hoor ik het graag!


@Susan_ : inmiddels is de de-activatie van “*” gestopt maar kan ik het e-mailadres niet meer wijzigen / configureren in de KPN-omgeving. Ik heb het adres hard nodig, het is mijn zakelijke adres. Kan hier snel aandacht aan gegeven worden? Alvast bedankt!

Jan

*Admin: e-mailadres verwijderd i.v.m. privacy.


@Janheefteenvraag, klopt. Als een e-mailadres verwijderd wordt dan wordt hij 2 maanden in bewaring genomen. Zodat hij niet direct door iemand anders overgenomen kan worden. Ik heb die bewaring er nu afgehaald, als het goed is kan je hem nu weer als e-mailaccount of alias aanmaken!


Beste Susan, helaas: het e-mailadres staat er niet (meer) tussen wanneer ik de instellingen wil aanpassen. Ik probeer het over een uurtje nog een keer. (Het wordt inmiddels nijpend, ik heb geen zakelijk adres..).


@Janheefteenvraag, je moet hem opnieuw aanmaken. Hij is nu 'verwijderd', en je kan hem opnieuw aanmaken in MijnKPN. Is het inmiddels gelukt?


Hij staat er nog tussen Susan en is dus niet verwijderd (za 28/3 om 10:19):

 


@Janheefteenvraag, nu ben ik een beetje in de war.. Je wilde de de-activatie versnellen zodat je een ander e-mailadres kon aanmaken. Nu stond het e-mailadres er niet meer tussen (geef je aan in een vorig e-mailbericht). De reservering heb ik eraf gehaald, zodat het mailadres weer beschikbaar is voor anderen. En nu geef je aan dat hij er wél weer tussen staat?

Beste Susan, helaas: het e-mailadres staat er niet (meer) tussen wanneer ik de instellingen wil aanpassen. Ik probeer het over een uurtje nog een keer. (Het wordt inmiddels nijpend, ik heb geen zakelijk adres..).

Of is het nu iets anders, en gaat het erom dat je het e-mailadres niet of juist wel ziet bij instellingen?


Ja, ik wilde inderdaad de de-activatie versnellen, maar zag dat je die had stopgezet (in ieder geval: er stond niet meer: de-activatie loopt. Dus dacht ik: ik probeer hem weer te gebruiken want dat was uiteindelijk mijn bedoeling). Samenvattend:

  • Ik zou graag het e-mailadres willen gebruiken (***projecten@kpnmail.nl)
  • Wat mij betreft hoeft ie niet gedeactiveerd. Ik had ‘m alleen maar verwijderd omdat ik ‘m niet aan de praat kreeg en dacht: ik haal hem weg en definieer hem weer opnieuw. Dát ging dus fout. 

Ben ik helder zo?


@Janheefteenvraag in MijnKPN kan je een nieuw e-mailaccount aanmaken die je wil gebruiken, als hij nog niet tussen jouw bestaande e-mailadressen staat: thuis > informatie en instellingen. Probeer dit even via de website variant van MijnKPN, is wat overzichtelijker in dit soort gevallen denk ik!


Nee, dat lukt dus niet Susan. Het emailadres ***projecten@kpnmail.nl staat er immers nog tussen. 


Reageer