Skip to main content

Waarom krijg ik vele foutmeldingen van mail adressen die een forward hebben. Heb de provider van de andere mail gecontact en die geeft aan dat het bij Telfort ligt.

Deze melding krijg ik in veelvoud:


Final-Recipient: rfc822; ********@telfort.nl
Action: delayed
Status: 4.0.0
Diagnostic-Code: x-error; DNS error: Temporary DNS error resolving telfort.nl

Admin: Titel aangepast i.v.m. vindbaarheid, e-mailadres verborgen i.v.m. privacy

Hoi @digiton . Werk je via de webmail of via een mailclient?

Speelt dit bij beide? 


Ik gebruik microsoft outlook, maar ook bij de webmail staan deze meldingen.

 


####################################################################

# THIS IS A WARNING ONLY.  YOU DO NOT NEED TO RESEND YOUR MESSAGE. # ####################################################################

 

I'm sorry to have to inform you that your message has not yet been delivered to one or more recipients. It's attached below.

 

<digiton@telfort.nl> delayed: DNS error: Temporary DNS error resolving  telfort.nl

 

ook deze meldingen


Het telfort.nl domein resolved hier prima, heb je dit alleen bij 1 provider of meerdere waarvandaan je forward?

Als je vanaf een mailadres bij die provider(s) een mail naar je telfort.nl adres verstuurt krijg je dan ook een foutmelding?


Soms wel en soms niet. Het probleem is ook dat het altijd een aantal achter elkaar zijn. Een poosje later is alles voorbij en krijg ik gewoon alles goed binnen


Die provider heeft dan blijkbaar af en toe een probleem om via DNS telfort.nl te resolven, aangezien het steeds tijdelijke fouten zijn zou de mail wat later alsnog afgeleverd moeten worden.

Als dit een algemeen probleem zou zijn had ik hier veel meer meldingen over verwacht.

Lijkt mij dan toch meer een probleem in het systeem bij die provider en niet iets waar KPN wat aan kan veranderen.


De provider waar deze vandaan komen heeft alles nagekeken en geeft aan dat dit bij Telfort ligt.


Het telfort.nl domein resolved hier prima, heb je dit alleen bij 1 provider of meerdere waarvandaan je forward?

Let op, er is een verschil tussen het resolven van het IPv4 adres (A record) voor telfort.nl en het resolven van het IPv4 adres van de mailserver (MX record) van het domein telfort.nl.

Overigens staan beide goed.

Het MX record van telfort.nl verwijst naar het domein mx.kpnmail.nl en die heeft een A record naar het IP adres 195.121.65.158.


Die provider heeft dan blijkbaar af en toe een probleem om via DNS telfort.nl te resolven, aangezien het steeds tijdelijke fouten zijn zou de mail wat later alsnog afgeleverd moeten worden.

Als dit een algemeen probleem zou zijn had ik hier veel meer meldingen over verwacht.

Lijkt mij dan toch meer een probleem in het systeem bij die provider en niet iets waar KPN wat aan kan veranderen.

De provider waar deze vandaan komen heeft alles nagekeken en geeft aan dat dit bij Telfort ligt.

 

Ik neig toch naar wat @GeSp  schrijft.  Als wij hier de bal laten vallen zouden we daar legio berichten over moeten krijgen. Dat is niet het geval.

Over welke provider hebben we het eigenlijk?


one.com.

De mail komt ook later vaak binnen. Maar waarom krijg ik telkens een “vertraging”??


Geen idee, @digiton . Heeft die provider ook een forum? Zijn er andere klanten die iets vergelijkbaars ervaren? Ik denk oprecht dat je het bij hun moet zoeken. 


Het telfort.nl domein resolved hier prima, heb je dit alleen bij 1 provider of meerdere waarvandaan je forward?

Let op, er is een verschil tussen het resolven van het IPv4 adres (A record) voor telfort.nl en het resolven van het IPv4 adres van de mailserver (MX record) van het domein telfort.nl.

Overigens staan beide goed.

Het MX record van telfort.nl verwijst naar het domein mx.kpnmail.nl en die heeft een A record naar het IP adres 195.121.65.158.


Klopt, ik had ze beide ook gecontroleerd.

Als de server achter het MX record niet reageert krijg je zou je een andere foutmelding moeten krijgen.


Het hele probleem is destijds begonnen toen telfort over is gegaan naar kpn. Heeft het daar ergens mee te maken?

 


Als je technisch omgezet bent naar KPN verandert het IP adres. Misschien is dit informatie waar die provider iets aan heeft?


Ik heb wederom laten nakijken en hier antwoord. Ligt dus niet bij one.com

Dit heeft te maken met de DNS van de ontvanger. Dit dient de ontvanger na te gaan bij hun host.

De ontvanger is Telfort (kpn) 


Mooie is dat ieder naar een ander wijst. Ondertussen krijg ik dagelijks diverse meldingen.


Als dit een storing aan KPN zijde was dan hadden we veel meer meldingen gehad. Aangezien de servers prima te bereiken zijn heeft het aan mijn kant dan ook weinig zin om er verdere analyse op te doen. Ik denk toch echt dat het daar bij die provider ergens mis gaat. 


Het heeft inderdaad geen zin om hier mee verder te gaan mede omdat beide providers (kpn/telfort en one.com) beide verwijzen naar elkaar. Vind het apart dat uit de code (Undeleivered Message Headers) die mee verstuurd wordt geen oorzaak gevonden kan worden.
Heb ondertussen een regel aangemaakt om de vele “fouten” apart in map te plaatsen zodat ik daar minder last van heb.

Hiermee geef ik een oplossing op.


Dus jij forward mails die jij ontvangt naar een emailadres bij one.com, klopt dat?

En wanneer krijg je dan precies die dalayed melding?

Is dat bij het forwarden of als je vanuit one.com een mail verstuurt?


Vanuit een forward. (verschillende)


Alleen forward vanaf one.com naar een telfort mail adres


Vanuit een forward. (verschillende)

Een lekker kort antwoord dus nog even te controle.

Iemand stuurt een mail op jouw @telfort adres en jij forwardt die naar one.com.

Dan krijg jij die dalayed melding in jouw inbox.

Klopt dat of bedoel je toch iets anders?

 

Edit: Je hebt een extra bericht geplaatst zodat het een stuk duidelijker is. :wink:


Nee, sorry. Ik beheer diverse websites. Bij diverse websites (alles bij one.com) worden diverse verschillende e-mail adressen (eigen domein webadressen) via een forward naar mij eigene telfort mail adres gestuurd.


Van verschillende webadressen krijg ik dus constant elke dag die foutmeldingen.


Dus die websites sturen een mail naar email adressen die bij one.com ondergebracht zijn en vanuit one.com worden deze geforward naar jouw @telfort.nl email adres.

Lastig om dan te bepalen waar de oorzaak ligt maar ik acht de kans wel groter dat dit aan de zijde van one.com of de door haar gebruikte DNS servers ligt dan dat dit aan KPN zou liggen. De reden waarom ik dit zeg is dat dat forwarden feitelijk niets anders is dan een mail sturen naar jouw @telfort.nl adres en als de oorzaak bij KPN zou liggen dit fenomeen dus ook zou moeten optreden bij anderen die mails naar een @telfort.nl adres sturen. Ik heb dergelijke meldingen hier op het forum nog niet gezien.