Skip to main content

Bij het versturen van emails aan de leden van onze handboogvereniging vanaf hbvpieterbreugel.nl leveren alle KPN gerelateerde email accounts dezelfde melding op. B.v. planet.nl, hetnet.nl en kpnmail,nl geven de melding ‘550 5.7.1 5.0.0 Mail rejected’.

Ik heb begrepen dat deze melding door het spamfilter van KPN geleverd wordt.

Hoe kan ik dit oplossen en welke gegevens zijn er nodig ? (domein naam / provider / ?)

Alvast bedankt!

Hallo @Jee_Wee 

Als je deze problemen hebt, kan het KPN spamfilter inderdaad een rol spelen. Neem contact op met KPN Abuse, de beheerder van het spamfilter, via het mail-adres  abuse@kpn.com 


Of je wacht tot KPN Abuse hier in dit topic zelf voorbij komt :smile:

Hoi @Jee_Wee , welkom! Ik heb het even voor je nagekeken en inderdaad werd dit door het spamfilter veroorzaakt. Als ik nu een check doe, zie ik het spamfilter niet meer triggeren op je mails, dus je zou ze weer moeten kunnen versturen. Als dat niet het geval is, dan hoor ik het graag van je!

 


@Raymondt : Bedankt, voor zo ver ik op dit moment kan nagaan werkt het inderdaad!


Goedemiddag,

Ik ervaar exact hetzelfde probleem voor een klant van ons. Emails bouncen wanneer deze naar KPN servers worden gestuurd vanuit Office365. Is het mogelijk dat jullie dit tevens voor mij bekijken? Ik kan eventueel het msg bestand meesturen via een PM. 

@Raymondt

Het betreft het domein vissersdijk.nl  

Bij voorbaat dank!


@Raymondt : Afgelopen vrijdag weer dezelfde melding voor het hbvpieterbreugel.nl domein. Is er een aanpassing geweest aan het spamfilter? En moet ik iedere keer dat het spamfilter wordt aangepast een nieuwe melding doen?

Mvg Jan Willem


Hoi @RRBSec ,

Welkom op het forum. Ik heb het even gecheckt, en heb inderdaad gezien dat het gelist werd. Ik heb dat ongedaan gemaakt.

@Jee_Wee : Ik zie inderdaad dat de 22e een 3-tal mails als spam werden gezien, maar op dit moment worden die samples niet meer als spam gezien. Ik kan dan helaas ook niet vertellen wat de reden is geweest dat ze dat vrijdag wel werden. Hoe dan ook: ja, het spamfilter wordt doorlopend aangepast. Het leert zichzelf steeds meer bij aan de hand van gebruikersfeedback. Mocht het weer voorkomen, laat het me dan weten, hopelijk kan ik dan op dat moment meer info zien over wat de reden is dat de mails tegengehouden worden/werden.


@Raymondt OK, bedankt voor de snelle reaktie.


@Raymondt 

Je bent een kei! Bedankt voor je snelle reactie :blush:


Hallo,

Heb ook last van dit probleem. Mede-bestuursleden proberen ons mail te sturen maar zij krijgen bovenstaande melding terug. Kunnen jullie ons hiermee helpen.

 

Bedankt alvast.

Groetjes,

Mirjam Blok


Hallo Mirjam,

Goed dat je je hier meldt! Ik zoek graag uit of ik het probleem voor je op kan lossen. Daarvoor heb ik wel wat gegevens nodig. Kun je mij een privébericht sturen met daarin vermeld een of meerdere afzenderadressen die jou niet kunnen mailen? Zet voor de volledigheid ook je eigen e-mailadres er even bij, en dan kan ik even in de systemen kijken wat er mis gaat.


Dank voor de aanvullende informatie @Mirjam0650 ! Ik heb het probleem opgelost en je in een privébericht nog aanvullende informatie gestuurd. Mochten we je nog ergens bij kunnen helpen, dan horen we dat natuurlijk graag.


@Raymondt Ook onze emails naar KPN klanten worden geweigerd.
Onze mailserver staat op een whitelist en in geen enkele RBL maar toch.

Heb al een mail met bijlages aan abuse@kpn.com gezonden maar geen antwoord (nog?).
Het gaat om de mailserver mail.comprax.nl

Ik hoop dat je ook hier naar wilt kijken.

Alvast bedankt


Hallo @RonaldWvD ,

Welkom ook! Het Abuseteam is alleen tijdens kantoortijden geopend, vandaar dat het even geduurd zal hebben voor je antwoord kreeg. Ik ga er vanuit dat je die inmiddels wel gehad hebt, of in de loop van de ochtend zal krijgen. Mocht een antwoord toch uitblijven, of je komt er op een andere manier niet uit, laat het me dan even weten!

 


Dank @Raymondt 

Inmiddels de mail ontvangen dat de spamfilters van KPN zijn aangepast.


@Raymondt Helaas.

Weer wordt alles geweigerd.
Ik zal het weer melden bij abuse.


Sinds deze week ervaar ik hetzelfde probleem bij een klant. Heb je een oplossing voor mij?

@Raymondt 

Gr. Harrie Wolters 


Hebben jullie DMARC en DKIM records in de dns voor de betreffende domeinnamen? Ik zeg niet dat het de oplossing is maar het helpt wel om uit de spam te blijven.


Sinds deze week ervaar ik hetzelfde probleem bij een klant. Heb je een oplossing voor mij?

@Raymondt

Gr. Harrie Wolters 

Hallo Harrie,

Wil je mij een privébericht sturen met alle nodige details? Wat gaat er precies fout, wat is precies de foutmelding en om welke e-mailadressen gaat het om? Ik zal dan kijken voor je wat er mis gaat.


Dag,

vandaag worden sommige, zeer belangrijke mails van mij uit outlook niet verzonden (door server andere partij verworpen) dan wel dat sommigen mij niet kunnen bereiken met belangrijke mails doordat de mail niet kan worden afgeleverd. Idem als ik vanuit mijn eigen gmail een mail wil doorsturen naar mijn outlook mailadres wordt deze ook niet geaccepteerd door de externe server.

sommige mails ontvang ik wel of ik kan ik wel versturen.

Ik vermoed dus dat dit komt door het KPN Spam filter…..  na checken wat de foutcode dus kan betekenen kom ik dus hier uit op dit forum.

Willen jullie dit alsnog herstellen, ik kan dat niet…… heel vervelend al met al….

met vriendelijke groet,

Wout11

 

 


Hallo @Wout11 , welkom ook! Wil je mij net als Harrie ook een privébericht sturen met de details erin? Ik kan dan ook even voor je kijken wat er precies mis gaat.

 


Gezien het aantal reacties ondertussen ga ik het bovenstaande niet meer afsplitsen, ook omdat dit voor het oplossen nu verder geen verschil uitmaakt. Ook wil ik wel zeggen dat ik blij ben dat jullie op deze manier je weg richting een oplossing hebben kunnen vinden! :relaxed:  Wat ik wel zou willen vragen of je soortgelijke vragen hebt je in het vervolg graag een eigen topic aan zou kunnen maken


hoi allemaal! Leuk dat jullie hier allemaal reageren. Blij dat zoveel mensen een oplossing voor dit probleem kunnen vinden. Het wordt ondertussen wel bijna een verzameltopic. Om het overzicht te bewaren sluit ik dit topic. Heb jij nu ook dit probleem? Maak dan hier je eigen topic aan of mail ons Abuse team direct via abuse@kpn.com. :relaxed: