Skip to main content

Hoe vraag ik gegevens voor het aanmaken van een DKIM Record bij KPN aan.

Ik he een eigen domain en wil daar een DKIM record aanmaaken daarvoor heb ik gegevens van KPN nodig.

Op die klanteservice pagina vind je vrij wienig over DKIM alleen een verhaaltje

Waar vind ik die of hoe kan ik die aanvragen, iemand enig idee?

@wjb Weet hier alles van af...


@wjb Weet hier alles van af...

Hallo @wjb, ik kreeg vorige week een mail van een kennis met in het onderwerpveld vóór het onderwerp rDKIM] te staan, de kennis heeft een chello-adres (wat nu onder Ziggo valt).

Wat betekent e.e.a.?

 


Hoe vraag ik gegevens voor het aanmaken van een DKIM Record bij KPN aan.

Ik he een eigen domain en wil daar een DKIM record aanmaaken daarvoor heb ik gegevens van KPN nodig.

Op die klanteservice pagina vind je vrij wienig over DKIM alleen een verhaaltje

Waar vind ik die of hoe kan ik die aanvragen, iemand enig idee?

Waar is je site gehost? KPN doet niet meer aan hosting met domeinen. 


@wjb Weet hier alles van af...

Hallo @wjb, ik kreeg vorige week een mail van een kennis met in het onderwerpveld vóór het onderwerp rdkim] te staan, de kennis heeft een chello-adres (wat nu onder Ziggo valt).

Wat betekent e.e.a.?

DKIM = DomainKeys Identified Mail

Ik weet niet waarom het vooraan in het onderwerp staat. Het is niet algemeen. 

 


@wjb Weet hier alles van af...

Hallo @wjb, ik kreeg vorige week een mail van een kennis met in het onderwerpveld vóór het onderwerp edkim] te staan, de kennis heeft een chello-adres (wat nu onder Ziggo valt).

Wat betekent e.e.a.?

DKIM = DomainKeys Identified Mail

Ik weet niet waarom het vooraan in het onderwerp staat. Het is niet algemeen. 

 

Bij KPN betekent het dat de DKIM niet klopt.


Hoe vraag ik gegevens voor het aanmaken van een DKIM Record bij KPN aan.

Ik he een eigen domain en wil daar een DKIM record aanmaaken daarvoor heb ik gegevens van KPN nodig.

Dit is niet mogelijk, @YAKPNKlant. Als jij een eigen domein hebt, dan moet je bij de hoster van je domein zijn voor het instellen van een DKIM record. KPN doet niet (meer) aan domeinhosting, dus kan je hier ook niet bij helpen.

 

ik kreeg vorige week een mail van een kennis met in het onderwerpveld vóór het onderwerp eDKIM] te staan, de kennis heeft een chello-adres (wat nu onder Ziggo valt).

Wat betekent e.e.a.?

Als ons spamfilter ziet dat er fouten rondom DKIM of DMARC zitten bij een binnenkomende mail, dan markeren we die mail met mDKIM], @JanD. Dit doen we zodat de ontvanger dan weet dat er iets niet klopt, en deze extra voorzichtig is met de mail. In veel gevallen betekent het niets anders dan dat de verzender van de mail bepaalde instellingen niet goed heeft staan. Maar het kan ook een teken zijn dat het een phishing mail is die niet daadwerkelijk van de afzender komt waar hij van lijkt te komen.