Skip to main content

Bij een poging tot het wijzigen van mijn oude mail adres naar het nieuwe KPN mail adres (@kpnmail.nl) op mijn Microsoft account krijg ik de volgende foutmelding:

Je kunt geen e-mailadres voor werk of school toevoegen als een alias aan een persoonlijk Microsoft-account. Probeer een ander e-mailadres.

Zoelen op het forum op de Microsoft website geeft een resultaat uit 2018 en als commentaar:

Het probleem zoals je dat met je @kpnmail.nl adres ondervindt wanneer je dit als alias probeert toe te voegen, is een probleem dat momenteel plaatsvindt met accounts van leden van een klein aantal internetproviders. Wij zijn op de hoogte van soortgelijke problemen met enkele providers in Frankrijk, Duitsland en Rusland. Op het moment wordt onderzocht waardoor dit probleem is ontstaan en wat er moet gebeuren om dit op te lossen, maar omdat de melding aangeeft dat het een school- of werkaccount zou zijn, is de kans groot dat het gerelateerd is aan een zakelijke service die KPN gebruikt of heeft gebruikt waardoor het domein als zodanig is gereserveerd. Ik kan daarom ook zeker aanraden om hierover contact op te nemen met KPN, hoogstwaarschijnlijk zal de oplossing tot stand moeten komen door een samenwerking tussen KPN en Microsoft, en KPN zal met hun zakelijke contactpersoon in Microsoft hierin hopelijk meer kunnen bereiken dan particuliere gebruikers kunnen”

Het lijkt mij toch niet dat KPN en Microsoft hier in 5 jaar geen oplossing voor hebben gevonden????

Een bekend probleem, oplossing ligt bij MS en niet bij KPN, zo lees ik hier en daar.

Even ‘googelen’.

 


... oplossing ligt bij MS en niet bij KPN, ...

Dat weet ik nog zo net niet.


Deze vraag is al drie jaar geleden gesteld in → dit topic

Moderator @Alex_P gaf toen de volgende verklaring

Ik heb inmiddels ook een reactie. 

Deze optie is door ons dichtgezet, we hebben de extensies geclaimd als corporate e-mailadressen wat dus betekent dat je je niet meer mee kunt aanmelden. Dit vanwege een aantal privacy overwegingen en zoals Thomas aangeeft vanwege alle problemen die kunnen ontstaan bij een overstap, je kunt dan niet meer je wachtwoord resetten. 

Het makkelijkste is om een gratis Microsoft e-mailadres aan te maken om dit te gebruiken.